×
×

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان
ثبت ملی روستای” زیارت” گرگان به عنوان روستای “جاجیم”

  • کد نوشته: 3847
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۱
  • ۰
  • به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، علی‌اصغر مونسان در افتتاح مرکز آموزشی جاجیم‌بافی روستای زیارت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: استادکاران هنرمند کشور با زحمت فراوان هویت ایرانی اسلامی کشور را حفظ و به ایجاد شغل و درآمد برای خانوارهای ایرانی کمک می‌کنند.
    ثبت ملی روستای” زیارت” گرگان به عنوان روستای “جاجیم”
  • تبلیغ هدفمند

    به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، علی‌اصغر مونسان در افتتاح مرکز آموزشی جاجیم‌بافی روستای زیارت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: استادکاران هنرمند کشور با زحمت فراوان هویت ایرانی اسلامی کشور را حفظ و به ایجاد شغل و  درآمد برای خانوارهای ایرانی کمک می‌کنند.

    وی گفت: در صنایع دستی کشور روند رو به رشدی را شاهد هستیم؛ صنایع دستی و هنرهای سنتی در چند سال اخیر از طرفی در بحث اقتصاد و درآمد و از سویی احیاء هویت ایرانی اسلامی کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

    مونسان بیان داشت: رشته جاجیم‌بافی موجب شده تا روستای زیارت شهرستان گرگان در آستانه ثبت ملی به عنوان روستای ملی جاجیم قرار بگیرد.

    به گفته وی، رونق این رشته، زمینه مهاجرت معکوس را به این روستا فراهم ساخته است. تلاش هنرمندان شاخص این روستا موجب شده است تا آمار بیکاری در این روستا کاهش و اشتغال پایدار را برای تعداد زیادی از خانوار ایجاد کند.

    احمد تجری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این مراسم با اشاره به برخی برنامه‌های هفته صنایع دستی بیان داشت: مرکز تخصصی، خلاق و آموزشی صنایع دستی در شهرستان‌های گرگان، بندر ترکمن و گنبدکاووس در هفته صنایع دستی به بهره‌برداری خواهد رسید.

    ثبت ملی روستای" زیارت" گرگان به عنوان روستای "جاجیم"
    ثبت ملی روستای” زیارت” گرگان به عنوان روستای “جاجیم”

    وی افزود: نشست تخصصی طراحی مدل کسب و کار بازاریابی، نشست با فعالان تجارت الکترونیکی با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات، نشست صنعتگران و هنرمندان با استاندار گلستان و اجرای ورک‌شاپ دانشجویان دانشگاه مائده گرگان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

    تجری گفت: مرکز آموزشی جاجیم بافی روستای زیارت گرگان که در راستای اقدامات مورد نیاز برای ثبت ملی روستای زیارت به عنوان روستای ملی جاجیم بافی برنامه‌ریزی شده بود از جمله پروژه‌های هفته صنایع دستی در استان است که امروز به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.

    وی ادامه داد: تجاری سازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی استان گلستان در نظر گرفته شده است و سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.

    در این سند تجاری ۴ رشته صنایع دستی شاخص استان به عنوان پایلوت قرار گرفته است.

    ایجاد مراکز تخصصی صنایع‌دستی باهدف حمایت از تولید و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و برای ارائه خدمات تخصصی در راستای تولید و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی استان یکی از اهداف معاونت صنایع‌دستی بوده و امسال هدف اصلی در این حوزه ایجاد این مراکز در تمام شهرستان‌ها است.

    منبع: تسنیم

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *