×
×

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی
استقبال بانوان خانه دار از چتر بیمه

  • کد نوشته: 4397
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۷
  • ۰
  • مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: استقبال زنان خانه‌دار و دختران مجرد این استان از بیمه‌های این سازمان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافته است. محمدعلی عباس زاده وحید روز شنبه با بیان این خبر اظهار داشت: در اوایل سال ۹۸، هزار و ۱۷۲ نفر از زنان […]

    استقبال بانوان خانه دار از چتر بیمه
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: استقبال زنان خانه‌دار و دختران مجرد این استان از بیمه‌های این سازمان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

    محمدعلی عباس زاده وحید روز شنبه با بیان این خبر اظهار داشت: در اوایل سال ۹۸، هزار و ۱۷۲ نفر از زنان خانه دار و دختران مجرد این استان خود را بیمه کرده بودند که این میزان هم اکنون به هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

    وی افزود: در راستای اجرای قانون اساسی مبنی بر زیر پوشش قرار گرفتن آحاد مردم و برای حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی، بیمه زنان خانه‌دار به اجرا درآمده است که از زنان می خواهیم نسبت به این مهم جدی باشند زیراکه بیمه تضمین کننده آینده آنان است.

    وی اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار فرصتی است برای آن دسته از زنان که در جایی مشغول به کار نیستند، اما با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.

    عباس زاده وحید در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مجموع تعداد بیمه شده های امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است افزود: ۱۹۰ هزار و ۹۷۱ نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند این در حالی است که تعداد بیمه شده ها در پایان سال ۹۷، ۱۹۱ هزار و ۶۷۰ نفر بود.

    استقبال بانوان خانه دار از چتر بیمه
    استقبال بانوان خانه دار از چتر بیمه

    وی افزود: روند بیمه شدگان در این استان کاهشی است، در پایان سال ۹۶، ۱۹۵ هزار و ۴۹۷ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان بودند.

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: از مجموع بیمه شده های سازمان تامین اجتماعی ۶۷ هزار و ۴۵۲ نفر بیمه اجباری، ۳۴ هزار و ۶۲۸ نفر بیمه خاص، هزار و ۲۴ نفر توافقی و مباقی هم بیمه بیکاری دریافت می کنند.

    وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹۵ هزار و ۳۳۴ نفر زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند اظهار داشت: براساس آمارهای سازمان مرکزی، ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی استان از میانگین کشور بیشتر است به‌طوریکه به ازای هر هفت نفر بیمه شده یک نفر مستمری‌بگیر در این خطه وجود دارد در حالی که میانگین کشوری چهار به یک است.

    وی تعداد کارگاه های فعال و نیمه فعال زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان را ۲۲ هزار و ۵۷ مورد عنوان کرد و گفت: از مجموع این تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۱ کارگاه نیمه فعال ۹ هزار و ۹۰۶ کارگاه نیز فعال است.

    عباس زاده وحید شرایط مطلوب و عادی ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی را هشت به یک دانست و افزود: با ایجاد اشتغال و رونق تولید ضریب پشتیبانی مطلوب خواهد شد.

    نسبت وابستگی یا ضریب پشتیبانی (تعداد ورودیها به خروجیها – نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران) به‌عنوان یکی ازشاخص ها و مولفه های اساسی در بیمه های اجتماعی تلقی می شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط کرونا وضعیت کسب و کار ها راکد شده است افزود: شرایط اقتصادی و تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی باعث شد که ۴۰ درصد منابع این سازمان تحت تاثیر قرار گیرد.

    عباس زاده وحید اظهار داشت: ماهانه ۷۰۰ میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت و هزینه های درمان در این سازمان هزینه می شود.

    وی بر جهش و رونق تولید در این استان تاکید کرد و افزود: فعال شدن کسب و کارها پس از شرایط کرونا و ایجاد اشتغال باعث افزایش درآمد این سازمان خواهد شد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *