×
×

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
ارسال ۲هزارپرونده کرونایی به بانک‌ها

  • کد نوشته: 4407
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۷
  • ۰
  • معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۹۸۵ فقره پرونده درخواست استفاده از تسهیلات جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به بانک‌های عامل استان ارسال شده است.
    ارسال ۲هزارپرونده کرونایی به بانک‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۹۸۵ فقره پرونده درخواست استفاده از تسهیلات جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به بانک‌های عامل استان ارسال شده است.  

    محمد اربابی روز جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده های ارسالی به بانک، برای استفاده از این تسهیلات ۲۷۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال است که از این طریق برای بیش از ۲ هزار و ۸۲۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.

    وی افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا در استان، اختصاص یافته که به کارفرمایان و خویش‌فرمایان داده می‌شود.  

    وی خاطرنشان کرد: کارگاه هایی که کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی دارند از تسهیلات مزبور بهره مند می شوند و از فرمانداران و سایر مسوولان انتظار می رود در این باره اطلاع رسانی کنند تا کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا، از دریافت مزایای آن محروم نشوند.  

    ارسال ۲هزارپرونده کرونایی به بانک‌ها
    ارسال ۲هزارپرونده کرونایی به بانک‌ها

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند و این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می شود.

    بر اساس این گزارش، ۱۴ رسته آسیب دیده کرونا شناسایی شده است که هتلداران، رستورانها، مهدهای کودک، باشگاه های ورزشی، واحدهای تولید پوشاک و گلخانه های تولید گل از آن جمله اند.

    رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است،  کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.  رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می گیرند.

    بر اساس اعلام مسوولان،  حوزه اصناف، بیشترین تعطیلی و بیکاری ها ناشی از کرونا را داشته است.

    خراسان شمالی بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت می کنند.

    با توجه به شاخص میانگین ایجاد اشتغال هر واحد صنفی برای ۲.۵ نفر، می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *