×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور
برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند

  • کد نوشته: 4628
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند.وی افزود جهت تسهیل در شرایط کنونی ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تامین زیرساخت صنایع کشور با تعیین بسته‌های تشویقی ضروری است.
    برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند.وی افزود جهت تسهیل در شرایط کنونی ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تامین زیرساخت صنایع کشور با تعیین بسته‌های تشویقی ضروری است.

    بابک دین‌پرست روز چهارشنبه در بازدید از شهرک هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک استان گلستان اظهار داشت: تامین زیرساخت ها، یکی از مشکلات اساسی استقرار صنایع به شمار می رود که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان یکی از بهترین راه های حل این مشکل، نیازمند تدبیر بیشتر است.

    وی اضافه کرد: با توجه به کمبود زمین برای استقرار صنایع در استان ها، قرارداد همکاری با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌هایی که به تعهدات خود در زمان مقرر عمل نکنند فسخ و اراضی به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شود.

    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این بازدید گفت: شهرک هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک در چهار فاز ۲۵۰ هکتاری پیش بینی شده که اکنون عملیات اجرایی و تامین امکانات زیر بنایی در فاز اول در برای استقرار صنایع، آماده واگذاری زمین به سرمایه گذاران است.

    برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند
    برای سرمایه گذاری زیرساخت صنایع بخش خصوصی ورود کند

    حجت الله خلیل زاده افزود: در فاز پایان اجرای اول، امکانات آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری برای سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

    وی در خصوص تامین برق پایدار برای این شهرک نیز گفت: قرارداد تامین برق با ایجاد خط انتقال و شبکه توزیع در فاز یک بسته شده که تامین اعتبار۲ هزار میلیارد ریالی آن توسط وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده در دست پیگیری است.

    خلیل زاده ادامه داد: اکنون در فاز یک منطقه ویژه اقتصادی اترک ، یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و اوکراین مورد بهره برداری قرار گرفته و سه طرح تولیدی دیگر در مرحله ساخت و ساز و نصب سوله است.

    ایجاد منطقه اقتصادی اترک در ۲۵ کیلومتری گمرک و مرز اینچه برون گنبدکاووس، برای استقرار صنایع بزرگ، متوسط و کوچک مورد نیاز کشور و استان گلستان و کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در زمینی به مساحت هزار هکتار سال ۱۳۸۴ در هیات دولت به تصویب رسید.

    موقعیت جغرافیایی این شهرک صنعتی و قرار گرفتن در کریدور شمال – جنوب با دسترسی آسان به جاده ترانزیتی، راه‌آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان، بندرهای ترکمن و خواجه نفس و فرودگاه بین‌المللی گرگان و برخورداری از تسهیلات واگذاری زمین صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله مزیت‌ها و تسهیلات پیش بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی اترک است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *