×
×

ظرفیت بزرگ دو مجتمع اسفراین در جهش تولید

  • کد نوشته: 4692
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۲
  • ۰
  • فرماندار اسفراین گفت: صنایع این شهرستان ظرفیت بالای برای جهش تولید دارد که برای تحقق آن نیازمند تلاش دوچندان مدیران است.
    ظرفیت بزرگ دو مجتمع اسفراین در جهش تولید
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار اسفراین گفت: صنایع این شهرستان ظرفیت بالای برای جهش تولید دارد که برای تحقق آن نیازمند تلاش دوچندان مدیران است.

    شهرستان اسفراین با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست این صنایع، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.

    طاهر رستمی  چهارشنبه‌شب در آیین معارفه سرپرست اداره صنعت،  معدن و تجارت اسفراین اظهار داشت: این شهرستان با داشتن صنایع بزرگ می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید داشته باشد.

    وی افزود: نقش حوزه صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید و در شرایط تحریم و کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست.

    وی گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی بخش های جدید در مجتمع فولاد این شهرستان بودیم و کارخانه لوله گستر نیز به دنبال قراردادهای جدید برای رونق هرچه بیشتر این واحد صنعتی است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز تعامل با دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس،  فرمانداران،  اصناف و بخش خصوصی را از سیاست های این سازمان در پیشبرد امور دانست و افزود: مدیران زیر مجموعه صمت در استان نیز باید از فرصت تعامل با سایر حوزه به بهترین شکل استفاده کنند.

    رضا فیروزه افزود: در تفاهم نامه سفر پارسال رییس جمهوری به استان و همچنین اجرای سند جهش تولید، ۴۲ پروژه صنعتی و معدنی در استان برای توسعه مجموعه های صنعتی و معدنی در سال جاری اجرا می شود که چندین پروژه آن در شهرستان اسفراین خواهد بود.

    ظرفیت بزرگ دو مجتمع اسفراین در جهش تولید
    ظرفیت بزرگ دو مجتمع اسفراین در جهش تولید

    مجتمع صنعتی اسفراین  تنها دارنده پرس۶۳۰۰ تن در ایران و خاورمیانه و « دی اس آر»   با ۵۲ تن ظرفیت است که فولادهای ناب تولید می کند.

    از این دستگاه با ظرفیت ۵۲ تن ظرفیت تولید فقط ۶ عدد در دنیا وجود د ارد که یکی از آنها متعلق به مجتمع صنعتی اسفراین است و نیاز است  آگاهی از این ظرفیت ها برا ی تولید در کشور  انجام شود.

    این مجتمع صنعتی  منحصر به فردترین تولید  کننده فولاد آلیاژی  در کشو است  که قادر به تولید قطعات در صنابع نفت، شرکت لوله گستر، قطعات صنایع نیرو، صنایع مس و فولاد است و جایگاه ویژه در این حوزه دارد.

    شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۳۸۵ در این شهرستان به بهره برداری رسید.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *