×
×

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی
محرومیت فقط ۱۰۰ خانوار روستایی از برق

  • کد نوشته: 4866
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۹۹.۹ درصد جمعیت استان از مزایای برق برخوردارند و تنها کمتر از ۱۰۰ خانوار روستایی از داشتن این انرژی محروم هستند. علیرضا صبوری در این ارتباط اظهار داشت: این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان استقرار دارند.   […]

    محرومیت فقط ۱۰۰ خانوار روستایی از برق
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۹۹.۹ درصد جمعیت استان از مزایای برق برخوردارند و تنها کمتر از ۱۰۰ خانوار روستایی از داشتن این انرژی محروم هستند.

    علیرضا صبوری در این ارتباط اظهار داشت: این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان استقرار دارند.  

    وی با بیان اینکه خانوارهای عشایری این استان به دلیل کوچروی بین ییلاق و قشلاق، تنها حدود چهار ماه در برخی از مناطق استان مستقر می شوند، گفت: آنها در خانه های گلی و بیشتر در سیاه چادرها سکونت دارند و این خانوارها به صورت پراکنده در این سامانه ها مستقر شده اند که تنها چند ماه از فصل را در این محله ها به سر می برند.

    وی گفت: تعدادی کلاته نیز در استان، که هریک جمعیتی ۲ تا سه خانواری دارند از برق محروم هستند و تعدادی از خانوارها در اراضی ملی اطراف روستاها به صورت پراکنده سکنی گزیده اند، به دلیل منع قانونی برق رسانی به آنان، همچنان از نعمت برق بی نصیب مانده اند.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: موارد دیگری نیز شامل اتاقک های کوچک در کنار چاه های کشاورزی و یا دامداری ها است که افرادی به عنوان نگهبان  به صورت فصلی سکونت دارند.

    صبوری با بیان اینکه حتی برای برقرسانی به این محله ها نیز با استانداری تفاهم نامه امضا شده، اظهار داشت: تلاش داریم تا به هر نحوی شده این خانوارها نیز از مزایای برق برخوردار شوند.

    وی تعداد روستاهای برخوردار از برق استان را ۹۴۳ پارچه ذکر کرد و افزود: ۷۲۱ روستای خراسان شمالی جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

    وی گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید حجم شبکه های توزیع این استان معادل ۹ هزار و ۷۳۹ کیلومتر بود که با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق این استان و با وجود تنگناهای مالی و مشکلات موجود در پایان سال ۹۸ این عدد به ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

    محرومیت فقط ۱۰۰ خانوار روستایی از برق
    محرومیت فقط ۱۰۰ خانوار روستایی از برق

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: تعداد مشترکان استان نیز با افزایش ۶۳ هزار و ۹۶ به عدد ۳۶۴ هزار و ۶۳۶ مشترک رسیده است.

    صبوری اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و بخش کشاورزی در استان تعداد ۱۲۸ حلقه چاه کشاورزی فاقد برق در این دوره برق‌دار شده و باعث بهبود وضعیت بخش کشاورزی شده و تعداد کل چاه‌های کشاورزی برق‌دار شده به هزار و ۳۴۸ حلقه رسیده است.

    وی افزود: در این بازه زمانی در سطح شهر و روستا برای مجموع شبکه روشنایی معابر تعداد ۳۷ هزار و ۳۶۰ دستگاه چراغ ال ای دی نصب شده است.

    برق رسانی به ۵۶ روستا در دولت تدبیر و امید

    صبوری گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد ۵۶ روستای محروم و سخت گذر استان از مزایای برق و روشنایی بهره مند شدند و تعداد خانوار روستایی  برق‌دار از ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ خانوار به ۱۲۵ هزار و ۱۸  خانوار رسیده که بدین وسیله درصد خانوار برخوردار از نعمت برق استان از عدد ۹۵.۲ در سال ۹۲ به ۹۹ درصد در پایان سال ۹۹ رسیده است، اما در مجموع هم اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از مزایا برق برخوردار شده اند.

    وی اظهار داشت: اصلاح و بازسازی تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار به طول چهار هزار و ۶۷۱ کیلومتر به منظور رفع افت ولتاژ شبکه، افزایش کیفیت توان و صیانت از شبکه‌های توزیع انجام شده است.

    وی گفت: به همین دلیل خراسان شمالی، اولین استان سبز در شبکه های روپوش دار عایق فشار ضعیف شناخته شده است.

    صبوری افزود: تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی با احداث ۱۳۰ کیلومتر شبکه و ۶۸ ترانس افزایش تعداد مشترکان صنعتی از  هزار و ۲۹۸ مشترک به هزار و ۷۹۳ مشترک از دیگر اقدامت دولت تدبیر و امید در استان است.

    وی اظهار داشت: ساخت هشت ساختمان شعبه های برق روستایی جهت خدمات رسانی بهتر به مشترکین روستایی و روستاهای استان نیز از دیگر خدمات این دولت در استان است.

    پیش بینی هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی برای عشایر 

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: هزار و ۶۰۰ دستگاه پکیج سیار خورشیدی ۱۰۰ وات در اختیار خانوارهای عشایری این استان قرار می‌گیرد که وزارت نیرو ۵۰ درصد هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

     صبوری اظهار داشت: این وزارت خانه هزینه هر پکیج را که شامل ۲۵ میلیون ریال می شود تقبل کرده است مابقی هزینه ها را باید خود خانوارهای عشایر بپردازند یا اداره کل امور عشایر از محل اعتبارات استانی  پرداخت کند.

    وی گفت: وزارت نیرو این کمک را به خانوار های عشایری که کوچ رو هستند دارد، پرداخت می کند.

    وی اظهار داشت: این میزان برق برای مصرف خانوارها به منظور روشنایی چادر، استفاده از تلویزیون، رادیو و شارژ موبایل در نظر گرفته شده است.  

    در سال های گذشت حدود ۴۰۰ دستگاه پنل خورشیدی ۴۰ ولت در اختیار خانوارهای عشایری این استان قرار گرفته بود.

    ۸۴ درصد مشترکان برق خراسان شمالی مربوط به بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *