×
×

تخصیص اعتبارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 5122
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • ۰
  • استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۷۵ طرح در استان که قابلیت تکمیل و بهره‌برداری را تا پایان سال جاری دارند، تخصیص می‌یابد.
    تخصیص اعتبارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۷۵ طرح در استان که قابلیت تکمیل و بهره‌برداری را تا پایان سال جاری دارند، تخصیص می‌یابد.

    به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در برنامه گفتمان هفته شبکه استانی خاوران افزود: با تشکیل ستاد برنامه‌ریزی جهش تولید، ۷۵ طرح که قابلیت تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال را داشتند احصا شد.

    وی تصریح کرد: در کشور با همه طرح‌های معرفی شده استان موافقت و در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان نیز مقرر شد  یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یابد.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: این اعتبارات در قالب کمک‌های فنی اعتباری، تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

    او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها تا پایان سال پنج هزار شغل ثابت در استان ایجاد شود یادآور شد: همه شهرستان‌های استان از این طرح‌ها منتفع می‌شوند.

    ۶۰ درصد ابتلای به کرونا، نتیجه حضور در تجمعات و مهمانی‌ها

    معتمدیان گفت: بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان افرادی بودند  که در مراکز تجمعی، جشن‌ها، مراسم ختم و عروسی، شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌ها شرکت داشته‌اند.

    وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزود: بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون ۶۸ نفر از هم استانی‌های ما در اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

    وی ادامه داد: تا قبل از این، اغلب بیماران ما سرپایی بوده‌اند اما در حال حاضر بیماران بستری شده افزایش قابل توجهی دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

    معتمدیان یادآور شد: افزایش آمار بیماران بستری شده در بحث اشغال تخت‌های بخش کرونا و تخت‌های ویژه در آینده مشکل‌ساز می‌شود.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: با توجه به میزان شیوع این بیماری و افزایش آمار بیماران هیچ کدام از شهرهای استان در وضعیت سفید قرار ندارند.

    استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد کم خطر، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و قاینات در وضعیت نارنجی پرخطر و شهرستان‌های بیرجند، خوسف، طبس، فردوس، سربیشه و نهبندان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

    تخصیص اعتبارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی
    تخصیص اعتبارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی

    معتمدیان افزود: وضعیت شهرستان‌ها بر مبنای افزایش آمار بیماران تنفسی تعیین می‌شود.

    وی از مردم خواست همچنان کرونا را جدی بگیرند، در مراکز تجمعی ماسک بزنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان توجه داشته باشند.

    وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های تبیین شده ماسک ارزان و به وفور در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا در زمینه تامین ماسک مشکلی نداشته باشند.

    احداث ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای تا پایان سال

    استاندار خراسان جنوبی از احداث ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه استانداری با وزارت جهاد کشاورزی بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۰، هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان اجرا کنیم.

    وی با بیان اینکه در فاز اول اجرای این پروژه برای سرمایه‌گذاران متقاضی در چهار شهرستان فراخوان ارایه شده است اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم ۵۰ درصد این تعهد را تا پایان سال اجرایی کنیم.

    معتمدیان گفت: بر اساس نتیجه مطالعات جهاد کشاورزی این حجم از مجتمع‌های گلخانه ای ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای، هشت هزار نفر اشتغال پایدار و ۵۰۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.

    وی یادآور شد: تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت از متقاضیان طرح‌های گلخانه‌ای انجام می‌شود.

    اکنون حجم گلخانه‌های موجود استان ۶۰ هکتار است که با تحقق برنامه‌های در دست اقدام این آمار به هزار هکتار تا پایان سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

    استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: در جریان سفر اخیر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای برای ایجاد سه هزار شغل در زمینه صنایع دستی به امضا رسید.

    وی با اشاره به ظرفیت مطلوب صنایع دستی و هنرمندان تجربی این عرصه ادامه داد: در جریان این تفاهم‌نامه سه هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

    استاندار تصریح کرد: در مرحله اول سه هزار نفر هنرمند شناسایی شده، به مدت یک سال و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند.

    معتمدیان افزود: پرداخت وام قرض‌الحسنه، بازآموزی مهارت‌های مرتبط و اعطای کمک‌های بلاعوض در شرایط خاص از جمله این حمایت‌هاست.

    وی گفت: برای تامین بازار فروش تولیدات هنرمندان این عرصه نیز برای ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی، اعزام هنرمندان به نمایشگاه‌های مناطق مختلف و مواردی از این دست برنامه‌ریزی شده است.

    معتمدیان برندسازی، طراحی و تهیه بسته بندی‌های مناسب و بازاریابی را از اقداماتی برشمرد که در راستای ایجاد ارزش‌افزوده صنایع دستی در دست اقدام است.

    استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت‌: در جریان این برنامه ۱۱ خوشه صنایع دستی برای ۱۱ شهرستان استان شناسایی شده که این خوشه‌ها بر اساس صنایع دستی موجود در هر شهرستان تعیین شده است.

    تامین زمین برای احداث ۱۲ هزار واحد مسکن شهری

    استاندار خراسان جنوبی گفت: زمین لازم برای احداث ۱۲ هزار واحد مسکن شهری در سطح استان تأمین شده است.

    وی ادامه داد: سال گذشته و با کلید خوردن طرح اقدام ملی مسکن، خراسان جنوبی جزو چهار استانی بود که زمین لازم برای اجرای این طرح را تامین کرد.

    وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سیاست دولت، رفع نیاز مسکن اولی‌ها است تصریح کرد: استان آمادگی لازم برای اجرای این برنامه را دارد.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس ضوابط طرح اقدام ملی سهمیه استان ۲ هزار و ۴۵۰ نفر تعیین شد که در حال حاضر برای هزار و ۴۷۰ مورد عملیات اجرایی کار به‌زودی شروع می‌شود.

    معتمدیان با بیان اینکه برنامه ما این است که در بازه زمانی یک ساله این واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم تاکید کرد: زمین مورد نیاز برای این واحدها به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که در کم‌شدن هزینه‌های مسکن بسیار مؤثر است.

    وی در ادامه با اشاره به نحوه بهره‌مندی افراد از تسهیلات افزود: تسهیلات درنظر گرفته شده در این طرح برای هر فرد ۱۰۰ میلیون تومان به صورت ۱۲ ساله و با کارمزد ۱۸ درصد است.

    معتمدیان اظهار داشت: برای اجرای این طرح در بیرجند ۲ قالب طراحی شده، در حالت اول زمین‌ها در اختیار گروه‌های سه نفره قرار می‌گیرد و در حالت دوم زمین‌ها به انبوه‌سازان تحویل می‌شود تا بعد از احداث در اختیار متقاضیان قرار گیرد. و نیز در دیگر شهرستان‌های استان زمین‌ها به گروه‌های دو تا سه نفره تحویل می‌شود.

    وی درخصوص برنامه‌های استان برای تامین مسکن ایثارگران گفت: با توجه به مصوبه هفته گذشته دولت مبنی بر تامین زمین این گروه هدف، رایزنی‌هایی در استان صورت گرفت و برنامه‌ریزی‌هایی شد تا به تمام ایثارگران متقاضی مسکن واجد شرایط زمین تحویل شود.

    استاندار خراسان جنوبی افزود: تمام تلاش ما بر این است که پروژه مسکن ایثارگران استان نیز در بازه زمانی یک ساله به اتمام برسد.

    وی یادآور شد: در همین راستا ما به‌زودی میزبان معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

    وی سپس به اقدامات ۲ ساله استان در زمینه تامین مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: بخشی از واحدهای مسکونی ویژه معلولان ساخته شده، بخشی هم در مناطق مختلف استان در دست احداث است.

    معتمدیان ادامه داد: آنچه در برنامه امسال دیده شده این است که طی تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی مسکن مورد نیاز تمام خانواده‌های دو معلولی را تامین کنیم.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تامین مسکن اقشار خاص استان اقداماتی در دستور کار است.

    وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ای که به همین منظور از سال گذشته در استان عملیاتی شد موضوع ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی بود.

    نماینده عالی دولت در استان گفت: به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد هفت هزار واحد مسکونی از این پروژه تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است.

    وی اظهار داشت: سه هزار واحد باقیمانده تا شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب پروژه مسکن ۱۰ هزار واحدی به طور کامل بسته می‌شود.

    معتمدیان اظهار داشت: با توجه به نیازی که در استان احصا شد طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور عملیات ساخت و احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری را به‌زودی آغاز می‌کنیم.

    وی ادامه داد: شیوه‌نامه کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده شده و طی روزهای آینده فراخوان این پروژه ارایه می‌شود.

    استاندار خراسان جنوبی، تحویل زمین رایگان، اعطای ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه را از جمله حمایت‌های دولت برای متقاضیان این واحدهای مسکن شهری برشمرد.

    معتمدیان گفت: مبلغ تسهیلات در ابتدای کار ۴۰ میلیون دیده شده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته و با تصویب دولت و بنیاد مسکن، این رقم به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

    وی یادآور شد: طی رایزنی‌هایی که با شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرهای استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان شده، مقرر شد که خدمات این حوزه‌ها به صورت رایگان و یا با تخفیف حداکثری به متقاضیان ارایه شود.

    وی ادامه داد: در این برنامه افراد متقاضی واجد شرایط در بازه زمانی یک ساله، صاحب مسکن می‌شوند.

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و ساخت هزار واحد مسکونی در سطح استان گفت:  این واحدها با مشارکت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) احداث می‌شود و پیمانکار این پروژه مشخص شده و کار به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

    وی از طرح بیمه منازل روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی مؤسسه قرض‌الحسنه مهر ایران، همه منازل روستایی استان از بیمه رایگان حوادث برخوردار می‌شوند.

    برنامه کلان برای برخورداری روستاهای استان از زیرساخت‌های ارتباطی

    استاندار خراسان جنوبی از ۲ برنامه کلان و اقدام اصلی برای برخورداری روستاهای استان از زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد.

    معتمدیان وزارت ارتباطات و صدا و سیما را مجریان این دو برنامه عنوان کرد و افزود: در جریان سفر وزیر ارتباطات به استان اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطی، اینترنت، تلفن همراه و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات رقم خورد.

    وی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش سطح خدمات به مردم از نتایج مطلوب اجرای طرح‌های وزارت ارتباطات در استان است.

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه استان برای افزایش ضریب نفوذ دیجیتال گفت: با این برنامه همه مناطق استان از پوشش برنامه‌های صدا و سیمای کشور بهره‌مند می‌شوند.

    وی با بیان اینکه با حمایت دولت، صدا و سیما توانست در سال گذشته ضریب نفوذ دیجیتال را در استان به صورت قابل توجهی افزایش دهد اظهار داشت: طی این برنامه ضریب نفوذ دیجیتال استان که تا سال ۹۷ در پایین سطح در کشور قرار داشت به میانگین کشوری ۹۶.۵ درصد نزدیک شد.

    معتمدیان به اقدام ویژه استان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد روستاهای کم جمعیت که در تکالیف برنامه ششم توسعه دیده نشده‌اند نیز از فرستنده دیجیتال بهره‌مند شوند و برای رفع این نیاز از فرستنده‌های کم قدرت استفاده خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: به زودی طی تفاهم نامه‌های ملی و استانی، این برنامه هم وارد فاز عملیاتی می‌شود.

    استاندار سپس از مذاکرات صورت گرفته با دکتر نوبخت در سفر اخیر وی به استان گفت و متذکر شد: بر اساس دستوری که در این سفر گرفتیم، در موضوع بهره مندی از پوشش‌های صدا و سیما وارد فاز جدیدی می‌شویم.

    معتمدیان با بیان اینکه در این برنامه همه مراکز شهرستان‌های ما از فرستنده سوم برخوردار می‌شوند یادآور شد: در حال حاضر فرستنده سوم تنها در مرکز استان نصب و اجرا شده است.

    خراسان‌ جنوبی، مجری بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در سال ۹۹

    استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری با بیان اینکه بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در سال ۹۹ در این استان انجام می‌شود گفت:  تا پایان سال جاری ۴۰۰ روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

    وی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و روستاهای با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار که در مسیر لوله گاز قرار گرفته اند نیز گازدار خواهند شد.

    معتمدیان یادآور شد: شرکت گاز سال گذشته ۳۰۰ روستای استان را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل کرده است.

    افزایش سرانه آب روستاییان به ۱۲۰ لیتر

    استاندار خراسان جنوبی از افزایش سرانه آب روستاییان به ۱۲۰ لیتر در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا و نیاز بیشتر مردم سرانه آب روستاییان در آبرسانی سیار افزایش یافت.

    وی خاطرنشان کرد: میزان سرانه آب تعیین شده در آبرسانی سیار ۶۰ لیتر بود که سال گذشته به ۸۵ لیتر افزایش یافت و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ۲ هفته گذشته با متولیان امر مقرر شد این رقم در سال جاری به ۱۲۰ لیتر افزایش یابد.

    معتمدیان گفت: علت این افزایش سرانه آب، کم شدن دغدغه‌های مردم در روزهای گرم تابستان است.

    وی با اشاره به ۲ زیرساخت فراهم شده برای دریافت شکایت‌های مردمی از کم‌آبی افزود: چنانچه در روند آبرسانی سیار به منطقه‌ای مشکل ایجاد شد، هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب موضوع را پیگیری کنند.

    معتمدیان گفت: طی ابلاغی حوزه بازرسی استانداری هم مکلف شده کوتاهی‌های صورت گرفته در این زمینه را پیگیری کند و گزارش‌های مردمی مربوط به سهل انگاری‌ها در آبرسانی سیار از طریق شماره تلفن ۱۱۱ نیز پیگیری می‌شود.

    استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که تأمین آب شرب و بهداشتی از مطالبات به حق مردم است که در تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری نیز نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با سازمان برنامه و بودجه کشور و سندیکای بانکی با حضور و مشارکت بانک‌های رفاه و ملی، در راستای تامین آب بهداشتی پایدار برای مناطق روستایی و عشایری برنامه‌ریزی شده است.

    معتمدیان گفت: مقرر شده مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان اختصاص یابد که با تکمیل این مجتمع‌ها، دفتر آبرسانی سیار به ۵۰۰ روستای استان برای همیشه بسته می‌شود.

    ذخایر خدادادی استان عامل ترغیب شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ کشور

    استاندار خراسان جنوبی گفت: ذخایر خدادادی، عامل ترغیب شرکت‌های بزرگ کشور برای سرمایه‌گذاری در استان بوده است.

    معتمدیان از ورود صدر تامین از حوزه‌های وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به زغالسنگ طبس خبر داد.

    وی ادامه داد: صدر تامین از شرکت‌های معدنی بزرگ کشور است که از سال گذشته معدن ذغال پرورده طبس را خریداری و اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زده است.

    استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بعد از موفقیت صدر تامین، شستا برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های خود در زغال طبس ورود کرد.

    وی افزود: در همین راستا بعد از سفر ۲ روزه مدیرعامل شستا به استان مقرر شد با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی خط جدیدی در کارخانه فرآوری ذغال طبس ایجاد شود که اشتغالزایی برای هزار و ۲۰۰ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی فعال موجود را به همراه خواهد داشت.

    وی از ورود شستا به موضوع ایجاد خط تولید آهک هیدراته در قاین گفت و خاطرنشان کرد: با ورود شستا به این موضوع، ظرف ۲ ماه آینده ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای استان رقم خواهد خورد.

    استاندار خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی شستا در معادن بنتونیت سرایان نیز خبر داد.

    معتمدیان گفت: بهره‌برداری از ذخایر انرژی تجدید پذیر و پاک استان هم از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری شستا است که طی ۲ ماه آینده با ایجاد یک نیروگاه بادی ۲۵ مگاواتی در درح عملیاتی می‌شود.

    وی افزود:  احداث این نیروگاه بادی ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

    استاندار از ورود قرارگاه خاتم الانبیا به معادن استان نیز گفت و یادآور شد: ۲ ماه قبل در تفاهم‌نامه‌ای مقدمات حضور و سرمایه‌گذاری قرار گاه خاتم الانبیا در استان فراهم شد.

    معتمدیان اظهار داشت: به زودی شاهد حضور و آغاز فعالیت این مجموعه سرمایه‌گذاری بزرگ در استان خواهیم بود.

     نهم خردادماه و با حضور اردکانیان وزیر نیرو در استان پروژه نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در سربیشه کلنگ‌زنی شد سرمایه پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

    برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۳۷ هزار کیلووات انرژی برق در استان

    استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقدمات تولید بیش از ۳۷ هزار کیلووات انرژی برق در استان فراهم شده است.

     معتمدیان افزود: برای عملیاتی شدن این برنامه طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان نصب و راه اندازی می‌شود.

    وی با تأکید بر این که انرژی‌های پاک از مزیت های نسبی استان است تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های بادی و خورشیدی آورده‌های خوبی به همراه دارد.

    استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون با سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گرفته در قالب ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید ۲۱ مگاوات انرژی در استان رقم خورده است.

    وی ادامه داد: با راه‌اندازی این نیروگاه‌های خانگی ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلووات انرژی تولید خواهد شد.

    معتمدیان یادآور شد: هدف از راه‌اندازی این نیروگاه‌ها علاوه بر استفاده از پتانسیل‌های بالقوه، تولید انرژی، اشتغالزایی و کمک به درآمدزایی خانواده‌ها در مناطق کمتر برخوردار است.

    وی گفت: هر نیروگاه، درآمد ماهانه یک میلیون تومان را برای خانواده‌ها به همراه دارد.

    وی افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد ۵۰ درصد هزینه راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در قالب کمک‌های بلاعوض دولتی و ۵۰ درصد هم به صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *