×
×

رئيس جمهور درجلسه دولت؛
برجام به نفع کل جهان بود

  • کد نوشته: 528
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۸
  • ۰
  • روحانی در ادامه سخنان خود افزود: امروز یکسال از خروج غیرقانونی امریکا از توافق برجام و همچنین زیرپا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می‌گذرد. امروز ما مصممیم یک تصمیم ملی و راهبردی مهمی را به عرض ملت ایران برسانیم. وی اضافه کرد: اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود برجام نه تصمیم فردی، نه جناحی و نه دولتی بود برجام تصمیمی ملی و تصمیم کل نظام بود و مردم ما هم قبل از برجام و هم بعد از آن دو بار پای صندوق آمدند و این راه را تایید کردند.
    برجام به نفع کل جهان بود
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس جمهور توافق برجام را به نفع منطقه و کل جهان و به ضرر دشمنان ایران دانست.

    به گزارش بازارکسب و کار ؛ رئیس جمهور گفت: اگر در پایان ۶۰ روز به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را آغاز خواهیم کرد؛ توافق ما در برجام این بوده است که غنی سازی در سطح ۳/۶۷ نگاه داریم؛ از این اقدام خودداری می‌کنیم، یعنی دیگر سطحی برای ما مطرح نیست.رئیس جمهور افزود: رآکتور آب سنگین اراک که بنا بود با مشارکت کشور‌های ۱+۵ – در آن زمان در برجام – نوسازی شود، در مسیر و راه است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است؛ بعد از ۶۰ روز ما نسبت به اراک هم تصمیم خواهیم گرفت که برنامه پیش از توافق برجام را ادامه داده و رآکتور آب سنگین اراک را تکمیل کنیم.

    برجام به نفع کل جهان بود

    روحانی در ادامه سخنان خود افزود: امروز یکسال از خروج غیرقانونی امریکا از توافق برجام و همچنین زیرپا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می‌گذرد. امروز ما مصممیم یک تصمیم ملی و راهبردی مهمی را به عرض ملت ایران برسانیم. وی اضافه کرد: اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود برجام نه تصمیم فردی، نه جناحی و نه دولتی بود برجام تصمیمی ملی و تصمیم کل نظام بود و مردم ما هم قبل از برجام و هم بعد از آن دو بار پای صندوق آمدند و این راه را تایید کردند.
    رئیس جمهور افزود: در سال ۹۲ مردم پای صندوق آمدند و با ۱۸ میلیون رای مثبت به دولت خواستند تا دولت خلاقیت جدیدی برای حل و فصل مسائل سیاسی و گشودن گره‌ها به کار گیرد که ما اسم آن را تدبیر یا تعامل سازنده می‌گذاریم بعد از چهارسال از توافق برجام و اجرای آن یک بار دیگر مردم پای صندوق آرا آمدند و این بار نه ۱۸ میلیون بلکه با ۲۴ میلیون و یک بار دیگر به اعتدال و تعامل سازنده و تدبیر رای دادند.
    وی تصریح کرد: از آغاز توافق برجام دشمنان ایران یعنی تندرو‌های امریکا، صهیونیسم با این توافق مخالف بودند همه آن‌هایی که ضد برجام بودند ضد ایران هم بودند و امروز هم هستند البته انتقاد جدای از ضد برجام بودن است هر کسی می‌تواند راجع به هر موضوعی منتقد باشد و نقد کند این حق همه مردم است.
    آقای روحانی گفت:، اما دشمنی با برجام مخصوص صهیونیست‌ها، ارتجاع و تندرو‌های امریکا بود برجام به نفع منطقه و کل جهان و به ضرر دشمنان ایران بود و لذا آن‌ها همه توان خود را از سال ۹۳ تا امروز به کار گرفتند تا این بنای شکوهمند را ویران کنند و فرو بریزند.
    وی تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت جدید امریکا که مجموعه شرایط انتخاباتی اش یک شرایط نامتعارف و غیر معمول در آمریکا بود علی رغم اینکه همین جناح از مردم با شعار‌های صلح، سربازانمان را از این منطقه خارج می‌کنیم، ما به نفع ملت امریکا کار می‌کنیم و در مسیر حقوق و قانون حرکت می‌کنیم رای گرفتند، اما متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند و گروه تندرویی که در داخل کاخ سفید امروز بسیاری از امور را در دست دارد حتی اختیار کار را از شخص رئیس جمهور گرفته است.

    در چارچوب برجام امروز اولین قدم قاطع خود را برمی داریم

    رئیس جمهور گفت: بیش از ۷ ماه پیش در سازمان ملل متحد اعلام کردم که استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران؛ تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید و اقدام در برابر اقدام است. امروز می‌خواهیم به آن سخنان عمل کنیم و بگوییم در چارچوب برجام ما امروز اولین قدم قاطع خود را برمی داریم.
    رئیس جمهور گفت: کل اقدام امروز ما دو اقدام است به یک معنا دو فروش یعنی نه اورانیوم غنی شده ای می‌فروشیم و نه آب سنگین را می‌فروشیم.

    روزه قدرت مقاومت و فلسفه تقوا است

    رئیس جمهور روزه را قدرت مقاومت و فلسفه تقوا خواند و گفت:: ­فلسفه اصلی روزه توانمندسازی انسان در برابر خواسته‌های شخصی و فداکاری برای خواسته‌های عمومی است. آقای روحانی در ابتدای سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه اخلاص، قرآن، قیام، صیام و ماه شب‌های قدر را به همه مسلمانان و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم. 
    رئیس جمهور افزود: امیدوارم ملت بزرگ ما حداکثر استفاده را از ماهی که ماه رحمت، برکت و مغفرت است بهره برداری و استفاده کند، فلسفه اصلی روزه توانمندسازی انسان در برابر خواسته‌های شخصی و فداکاری برای خواسته‌های عمومی است. آقای روحانی گفت:: همه روزه این جمله است که از خواست شخصی می‌گذریم و به خواست عمومی و معنوی خود پاسخ مثبت می‌دهیم، روزه همان صبر است و در قرآن نیز از روزه بعنوان صبر نیز یاد شده است. رئیس جمهور روزه را قدرت مقاومت و فلسفه تقوا خواند و گفت:: تقوا همان قدرت فوق العاده روحی انسان در برابر انواع لغزش‌ها و ایستادگی برای اهداف بلند انسانی است، امیدوارم در این ماه رمضان همه بتوانیم بعنوان میهمان خداوند بزرگ از این سفره پرفیض استفاده و بهره برداری کنیم.

    امروز مصممیم تصمیم ملی را به عرض مردم برسانیم

    رئیس جمهور درجلسه دولت با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و خروج امریکا از برجام گفت: امروز مصممیم تصمیمی ملی و راهبردی را به عرض ملت شریف ایران برسانیم

    نویسنده: بازار کسب و کار
    منبع: خبرگزاری صداو سیما

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *