×
×

رویکردهای سند تحول بنیادین، فرهنگی و تربیتی است
برنامه ریزی‌های وسیع در حوزه پرورشی

  • کد نوشته: 532
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۸
  • ۰
  • بزرگ ترین چرخش تحول آفرین در نظام تعلیم و تربیت، تبدیل نظام آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نظام فرهنگی و تربیتی است
    برنامه ریزی‌های وسیع در حوزه پرورشی
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار، علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما ادامه داد : وزیر آموزش و پرورش در همین راستا برنامه ریزی های وسیعی را انجام داده است که حمایت های خوبی در این زمینه در تدوین برنامه های پرورشی و پیوست برنامه های پرورشی و هم در حمایت های مالی و نیروی انسانی در حوزه پرورشی انجام شده است.
    وی اضافه کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین که اکنون بهترین اقدامات در راستای اجرایی شدن این سند شکل گرفته، بیشترین سهم به حوزه پرورشی داده شده و ۴۰ برنامه از زیرنظام های سند تحول بنیادین، مستقیما با حوزه پرورشی و حدود ۱۷۵ برنامه مهم به حوزه معاونت پرورشی به عنوان همکار در تدوین و اجرای برنامه ها در نظر گرفته شده است که با این شرایط حوزه معاونت پرورشی، وضعیت خوبی را داشته است .
    معاون پرورشی وزیر آموز و پرورش گفت: هم در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز و هم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است.
    کاظمی با بیان اینکه در سال جاری برای اجرایی شدن و تشکیل ساختارهای سند تحول بنیادین و کارگروه های مربوط ، گام های بلندی برداشته شده است، افزود: شش زیرنظام سند تحول بنیادین کامل و برنامه های آن هم آماده، اجرا و ابلاغ شده است.
    وی اضافه کرد: دستگاه های دیگر هم در تحقق سند تحول بنیادین در مشارکت با آموزش و پرورش باید سهم داشته باشند که این سهم در حال تدوین است.
    کاظمی گفت: بعضی غیر منصفانه در پی آن هستند قدر و منزلت آموزش و پرورش را تنزل دهند در حالی که آموزش و پرورش کارهای بزرگی را انجام داده است.
    وی با بیان اینکه دشمن در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نفوذ اطلاعاتی آرایش جنگی گرفته است، افزود: در فضای مجازی برنامه های هدفمند و مغرضانه علیه وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.
    کاظمی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه امید و نشاط از جمله دغدغه های آموزش و پرورشی است، گفت: بسته ای در این زمینه در دو بخش طراحی شده است که بخش نخست آن اقدامات سلبی از جمله حذف آزمون ها و کمک درسی های زائد و کاهش فشار و سهم کنکور است و بخشی دیگر هم اقدامات ایجابی بوده است که هفته سرود و تئاتر در آموزش و پرورش با شعار “هر مدرسه یک سرود و هر مدرسه یک تئاتر” نامگذاری شده است.
    وی افزود: طرح سینما در مدرسه و برنامه های متعدد دیگر و طرح آموزش، سرگرمی و بازی برای ایجاد شادی و نشاط در بین دانش آموزان انجام شده است.

    نویسنده: بازار کسب و کار
    منبع: خبرگزاری صدا و سیما
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *