×
×

سعیدرضا جندقیان بیدگی
تسهیلات۳۶۰۰ میلیاردی به دهیاری‌ها برای طرح‌های درآمدزا

  • کد نوشته: 5403
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۶
  • ۰
  • معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۴۹ طرح درآمدزای دهیاری‌های ۲۹ استان کشور مصوب و پرداخت شد.
    تسهیلات۳۶۰۰ میلیاردی به دهیاری‌ها برای طرح‌های درآمدزا
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۴۹ طرح درآمدزای دهیاری‌های ۲۹ استان کشور مصوب و پرداخت شد.

    سعیدرضا جندقیان بیدگی روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: به منظور توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۳۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۴۹ طرح درآمدزای دهیاری‌ها ۲۹ استان کشور مصوب شده است.

    وی ادامه داد: نرخ تسهیلات پرداختی ۸درصد و حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات ۴۸ ماه و تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی، سهم دهیاری‌ مربوطه از محل اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

    وی اضافه کرد: این تسهیلات در راستای احداث یا تکمیل پروژه‌های درآمدزا و همچنین خرید ماشین‌آلات عمرانی برای نهاد دهیاری بوده و طرح‌های واصله طی ۲۵ جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها و با حضور اعضای آن بررسی و مصوب شده است.

    جندقیان بیدگی گفت: این طرح‌ها در ۶ حوزه کشاورزی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، گردشگری و ماشین‌آلات طبقه‌بندی شده‌اند که در مجموع زمینه اشتغال دو هزار و ۳۱۲ نفر را در سطح روستاهای کشور ایجاد کرده است.

    وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته، در حوزه عمرانی شاهد بالاترین میانگین تعداد اشتغال برای هر طرح با میانگین ایجاد ۱۰ شغل برای هر طرح هستیم و در رده‌های بعدی نیز طرح‌های حوزه خدماتی برای ۹ شغل، گردشگری با ۷.۵ شغل و کشاورزی با ۷ شغل قرار دارند.

    تسهیلات۳۶۰۰ میلیاردی به دهیاری‌ها برای طرح‌های درآمدزا
    تسهیلات۳۶۰۰ میلیاردی به دهیاری‌ها برای طرح‌های درآمدزا

    وی ابراز امیدواری کرد: ورود عالمانه دهیاری به برخی از زمینه‌های اقتصادی جدید، ‌ بسترساز سرمایه‌گذاری‌های آتی،  رشد و شکوفایی روستاهای کشور باشد.

    جندقیان بیدگلی از دهیاری‌های کشور خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود و با اتخاذ راهکارهایی برای خلق مزیت‌های جدید در روستایشان، از این فرصت مطلوب، برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *