×
×

حذف سقف‌های گریان از سر دانش‌آموزان خراسان شمالی

  • کد نوشته: 5576
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۹
  • ۰
  • دولت با همت و پیگیری مسوولان خراسان شمالی، در نوسازی مدارس خشتی و گلی و نیز آموزشگاه‌های سنگی، سنگ تمام گذاشت و به نوعی سایه سقف‌های لرزان را از سر مدارس این استان برچید.
    حذف سقف‌های گریان از سر دانش‌آموزان خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    دولت با همت و پیگیری مسوولان خراسان شمالی، در نوسازی مدارس خشتی و گلی و نیز آموزشگاه‌های سنگی، سنگ تمام گذاشت و به نوعی سایه سقف‌های لرزان را از سر مدارس این استان برچید.

    سخن از پایین بودن شاخص های توسعه در خراسان شمالی، بسیار رانده شده و این استان، همواره در آخرین رده استان های کشور بوده است اما همت دولت، بویژه در زمینه نوسازی مدارس، سبب شده تا محرومیت ها،  رنگ باخته و رنگی دیگر به خود بگیرند که شاید اگر آنرا رنگ امید بنامیم، گزاف نگفته باشیم.

    اقدامات دولت سبب شده تا آمار مدارس تخریبی در خراسان شمالی از میانگین کشوری، پایین تر بیاید و آنگونه که مسوولان می گویند شمار مدارس تخریبی در این استان ۱۱ درصد از متوسط کشوری آن کمتر است.

    حذف مدارس خشتی و گلی استان به عنوان آخرین بقایای این مراکز آموزشی، اقدام ارزشمندی بود که در این دولت اتفاق افتاد، پس از آن با اقدام جهادی مسوولان استان، بخاری های نفتی از تمام مدارس استان برچیده شد.  

    خراسان شمالی نخستین استانی بود که تمام بخاری های نفتی را از کلاس‌ها به انبارها تبعید کرد و پس از آن، به عنوان نخستین استان، مدارس سنگی را نوسازی کرد و سقفی مستحکم برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم ایجاد کرد.  

    حذف سقف‌های گریان از سردانش‌آموزان خراسان شمالی
    حذف سقف‌های گریان از سر دانش‌آموزان خراسان شمالی

    برچیدن بخاری های نفتی از مدارس از اولویت های موکد طرح شده توسط استاندار خراسان شمالی بود که با کارگروهی منسجم و تقسیم کار بین متولیان امر در پایان فرصت زمانی تعیین شده، محقق شد و برق شادی را در چشم اولیای مدارس این خطه نشاند.

    گام بعدی و مکمل آن برچیدن بخاری های گازی از تمام مدارس استان بود که امسال محقق شد و برای دانش آموزان، خانواده ها و نیز مردم این استان، به یادگار باقی ماند.  

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون حدود ۱۱ درصد از مدارس استان تخریبی است و نیاز به بازسازی دارد که این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری است.  

    امین فلاح با بیان اینکه در سطح کشور، بیش از ۲۰ درصد از مدارس فرسوده و تخریبی است، اظهار داشت:  اکنون تنها ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس در استان فرسوده و تخریبی است اما ۳۹ درصد از فضاهای آموزشی استان مستحکم و مقاوم است و نیمی از مدارس هم نیاز به مقاوم سازی دارد.  

    سنگ تمام دولت برای برچیدن مدارس سنگی 

    فلاح با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان در بهار امسال گفت: در این سفر ۱۷ مدرسه جدید، جایگزین مدارس سنگی استان شد و تمام بناهای سنگی از مدارس ما برچیده شده.

    وی افزود: مدارس بازسازی شده، با حضور وزیر آموزش و پرورش به استان، افتتاح شد تا مهر امسال، مدراسی نو، پذیرای دانش آموزان این مناطق باشد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: حذف مدارس سنگی استان در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بجنورد که در سال گذشته انجام شد، مصوب شده بود.  

    فلاح اظهار داشت: در سفر مزبور، برای حذف مدارس سنگی ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تعهد شد.

    وی گفت: بر این اساس ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

    پایانی برای کلاس های خشتی و گلی 

    ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در باره اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی مدارس استان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت، برچیدن کلاس های خشتی و گلی است، به طوری که در این دولت تمام این سازه ها در استان حذف شده است.

    عباس سعیدی اظهار داشت: در سفر نخست کاروان دولت تدبیر به خراسان شمالی که در سال ۹۴ انجام شد، تامین اعتبار برای برچیدن کلاس های خشتی و گلی مصوب شد و در طول سه سال، ۴۵ مدرسه با ۱۲۲ کلاس درس ساخته و جایگزین مدارس خشتی و گلی شد.

    یکی از اقدامات ارزشمند دولت، برچیدن کلاس های خشتی و گلی است، به طوری که در این دولت تمام این سازه ها در استان حذف شده است

    وی افزود: در این زمینه، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.  

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان گفت: در این سفر، تمام بخاری های گازی از مدارس استان برچیده شد.

    وی افزود: در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان،  برای برچیدن بخاری های گازی از مدارس استان، تامین ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد موافقت قرار گرفت که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تامین شد.   

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار و ۸۱۲ دستگاه بخاری هرمتیک در ۲۸۲ مدرسه استان، جایگزین بخاری های گازی شده است.  

    حذف بخاری های نفتی از مدارس

    سعیدی با اشاره به توجه و تاکید دولت بر استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس، اظهار داشت: خوشبختانه در این استان،  بهمن ماه سال ۹۷،  تمام بخاری های نفتی از مدارس استان برچیده شد.

    وی افزود: با خرید و نصب هزار و ۳۷۸ بخاری هوشمند هرمتیک، کار حذف بخاری های نفتی از مدارس این استان به پایان رسید.

    وی گفت: هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری هرمتیک برای مدارس استان خریداری شده و هزار و ۳۷۸ دستگاه از این بخاری ها در کلاس ها، نمازخانه ها و دفاتر ۳۴۵ مدرسه نصب شده است.

    وی با بیان اینکه استانداری خراسان شمالی تامین نیمی از هزینه خرید بخاری های هرمتیک را تقبل کرده است، خاطرنشان کرد: هر دستگاه بخاری هرمتیک ۳۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و البته هزینه های مربوط به نصب این دستگاه ها باید به آن افزوده شود.

    وی خاطرنشان کرد:بخاری های نفتی کلاس های درس از نوع کاربراتوری استاندارد بود که برچیده شد.

    سعیدی خاطرنشان کرد: استاندار خراسان شمالی، ۱۳ دی ماه ۹۷،  در سفر به شهرستان فاروج، برای حذف بخاری های نفتی از کلاس های درس این استان، ضرب الاجلی یک ماهه تعیین کرده بود.

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نهضت حذف بخاری های نفتی مدارس با دستور موکد استاندار جامه عمل پوشید و سایه حوادث ناگوار احتمالی از سر دانش آموزان استان برداشته شد.

    سعیدی افزود: این نهضت در کمتر از یک ماه به انجام رسید و ۲۰ هزار دانش آموز در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان از این خدمت بهره مند شدند.

    بر اساس اعلام مسوولان، بیشترین بخاری نفتی در مدارس شهرستان مرزی راز و جرگلان بود به طوری که گرمایش ۴۰ درصد مدارس این شهرستان با بخاری های نفتی تامین می شد، که با اجرای این طرح، دانش آموزان از تجهیزات استاندارد و ایمن گرمایشی برخوردار شدند.

    حذف بخاری های گازی از مدارس 

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخشی دیگر با اشاره به حذف بخاری های گازی از کلاس های درس استان، گفت: در سفر امسال وزیر آموزش و پرورش،  طرح جایگزینی بخاری های هرمتیک با گازی افتتاح شد.

    وی افزود: برای اجرای طرح جایگزینی هزار و ۸۵۰ دستگاه بخاری هرمتیک با بخاری گازی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

    سعیدی اظهار داشت: برچیدن بخاری های گازی از ۲۸۲ مدرسه استان، در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان، مصوب شده بود.

    بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

    ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم همچنان تخریبی است.

    خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که از این تعداد ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه در حال تحصیل هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *