×
×

رئیس بیمارستان فوق تخصصی اطفال مشهد
متفاوت بودن علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان

  • کد نوشته: 5763
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۲
  • ۰
  • رییس بیمارستان فوق تخصصی اطفال در مشهد گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.
    متفاوت بودن علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس بیمارستان فوق تخصصی اطفال در مشهد گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.

    دکتر سید علی جعفری افزود: کودک مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است علام تنفسی نداشته باشد اما دارای علائم گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ شدید، تب ‌بالا و عوارض پوستی باشد.

    وی ادامه داد: این در حالی است که ویروس کرونا در بزرگسالان با علائم اختصاصی تنفسی مانند سرفه و عطسه خود را نشان می‌دهد. 

    متفاوت بودن علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان
    متفاوت بودن علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان

    رییس بیمارستان فوق تخصصی اطفال “اکبر” در مشهد گفت: علاوه بر آن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کودکان خفیف‌تر است.

    وی افزود: کودکان ناقلین قوی برای انتقال  ویروس کرونا به دیگران هستند در حالی که ممکن است علائم نداشته باشند.

    جعفری ادامه داد: تاکنون موارد اندکی از مرگ و میر ناشی از کرونا در بین کودکان خراسان رضوی گزارش شده و چند کودکی که به این علت  فوت کرده‌اند دارای بیماری‌های زمینه‌ای سرطان و نقص سیستم ایمنی بوده‌اند. 

    وی گفت: پیشگیری از ابتلا به کرونا در بین کارکنان بیمارستان فوق‌ تخصصی اطفال اکبر که مجهزترین و بزرگترین بیمارستان کودکان در شمال شرق کشور به شمار می‌رود، به دلیل خفیف بودن یا نداشتن علائم در کودکان و بروز آن با علائم دیگر غیر تنفسی، یکی از چالشها به شمار می‌رود و تاکنون تعدادی از کارکنان این بیمارستان حین درمان کودکان بیمار به کرونا مبتلا شده‌اند.

    بیمارستان  ۲۵۰ تختخوابی اکبر در سال ۱۳۹۶ با همکاری خیران در مشهد به بهره برداری رسید و اکنون یکی از بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

    هم‌اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

    دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *