×
×

علمای اهل سنت گلستان:
دید و بازدید عید قربان تعطیل شود

  • کد نوشته: 5776
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۲
  • ۰
  • وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان گلستان و روند صعودی آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این بیماری ناشی از افزایش شرکت در تجمعاتی مانند عروسی و عزا واکنش تعدادی از امامان جمعه اهل سنت را بدنبال داشت بطوریکه آنها از مردم خواستند دید و بازدید و برخی مراسمات ویژه عید قربان در این خطه شمالی و حتی دیگر نقاط ایران تعطیل شود.
    دید و بازدید عید قربان تعطیل شود
  • تبلیغ هدفمند

    وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان گلستان و روند صعودی آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این بیماری ناشی از افزایش شرکت در تجمعاتی مانند عروسی و عزا واکنش تعدادی از امامان جمعه اهل سنت را بدنبال داشت بطوریکه آنها از مردم خواستند دید و بازدید و برخی مراسمات ویژه عید قربان در این خطه شمالی و حتی دیگر نقاط ایران تعطیل شود.

    عید سعید قربان نزد همه مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارد و در این میان جامعه اهل سنت کشور و استان گلستان از چند روز قبل به استقبال عید رفته و با خرید لباس، تهیه کیک و شیرینی، پهن کردن سفره پذیرایی از مهمان و اهتمام به قربانی کردن، این روز بزرگ را گرامی می دارند.

    در این میان شیوع کرونا و خطر ابتلای افراد به این ویروس از طریق شرکت در تجمعات، به دغدغه بزرگ مسوولان گلستان تبدیل شده و آن ها در روزهای اوج گیری دوباره این بیماری از مردم خواسته اند از حضور در جمع‌های چند نفره خودداری کنند که از جمله آن، دید و بازدیدها و برپایی نماز عید قربان است.

    وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان گلستان و روند صعودی آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این بیماری ناشی از افزایش شرکت در تجمعاتی مانند عروسی و عزا واکنش تعدادی از امامان جمعه اهل سنت را بدنبال داشت بطوریکه آنها از مردم خواستند دید و بازدید و برخی مراسمات ویژه عید قربان در این خطه شمالی و حتی دیگر نقاط ایران تعطیل شود.
    دید و بازدید عید قربان تعطیل شود

    هادی حق شناس استاندار گلستان چند روز قبل در ستاد مقابله با کرونا گفته بود که با هدف قطع زنجیره کرونا، نماز عید قربان امسال در گلستان برگزار نمی شود.

    استاندار گلستان در ادامه از ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی استان خواست با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم را از انجام اعمال و دید و بازدیدهای اعیاد قربان و غدیر منصرف کنند.

    در این میان علمای دینی اعم از شیعه و سنی هم تاکید دارند حفظ جان مومن و مسلمان بر هر کاری حتی واجبات دینی مقدم است. 

    امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مردم برای در امان ماندن از ویروس کرونا که دنیا را تهدید می‌کند باید توصیه‌های مسوولان بهداشت، درمان و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را جدی گرفته و رعایت کنند.

    آخوند عبدالباسط نوری‌زاد از مردم بویژه اهل سنت گلستان که همه ساله مراسم این عید بزرگ اسلامی را با شور و شوق زیادی برگزار می‌کنند، خواست امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی از دید و بازدیدهای خود صرف نظر کرده و یا آن را به صورت بسیار محدود برگزار کنند.

    وی به مردم در همه جای ایران توصیه کرد از طریق تلفن و پیامک و تماس تصویری این عید را به دوستان و بستگان تبریک گفته و صله رحم را بجای آوردند.

    آخوند نوریزاد با قدردانی از تلاش کادر درمانی استان گلستان در خدمت به بیماران کرونایی اضافه کرد: خانواده‌های زیادی عزیزان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که مردم ضمن جدی گرفتن این بیماری باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان اصل مهم پیشگیری از شیوع این بیماری جدی بگیرند.

    امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر از توابع شهرستان آزادشهر از تلاش پزشکان و پرستاران حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کرد و اظهار داشت: تاکنون برای کرونا واکسنی ساخته نشده و داروی قطعی برای درمان آن وجود ندارد لذا آنچه که باعث دور ماندن مردم از این بیماری می‌شود رعایت توصیه‌های بهداشتی و در راس آن استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها است.

    آخوند ابوبکر خوجملی با تاکید بر تاثیر مثبت خارج نشدن غیرضروری از منزل و شرکت نکردن در اجتماعات از مردم خواست همانطور که در عید نوروز این توصیه‌ها را جدی گرفتند، در ایام پیش‌رو بویژه عید قربان هم این رفتار هوشمندانه را تکرار کنند.

    وی تاکید کرد: نباید بگذاریم با غفلت و بی توجهی ما و برگزاری مهمانی و دید و بازدید عید قربان، زحمات و فداکاری پنج ماهه پزشکان و پرستاران بی نتیجه بماند.

    همچنین امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس هم گفت: با توجه به نظر مسوولان بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا مردم باید از حضور در تجمعات که باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود پرهیز کنند.

    آخوند مدد هوشمند افزود: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک، توصیه مهم پزشکان برای مقابله با کرونا است که مردم باید به آن توجه جدی داشته باشند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه انجام دید و بازدید به مناسبت عید قربان می‌تواند باعث بیشتر شدن ابتلا به کرونا در جامعه شود به آحاد مردم توصیه می‌کنیم برگزاری این برنامه‌ها را به زمانی دیگری موکول کنند.

    امام جمعه بخش پیشکمر شهرستان کلاله هم گفت: امسال بدلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا در گلستان، نماز عید قربان در استان برگزار نمی‌شود و از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمعات و مهمانی‌ها، مانع گسترش بیشتر این بیماری شوند.

    آخوند محمدامین آدینه با اشاره به آمار بالای بستری شدگان کرونایی در گلستان افزود: برای قطع زنجیره این ویروس راهی جز ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمعات نیست.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *