×
×

اجاره نشینی۳۵ هزار خانوار در شهرهای خراسان شمالی

  • کد نوشته: 5838
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۴
  • ۰
  • مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر اساس آمارها، ۳۵ هزار خانوار در شهرهای این استان مستاجرند که بیش از ۲۰ هزار خانوار از این تعداد، در مرکز استان هستند.
    اجاره نشینی۳۵ هزار خانوار در شهرهای خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر اساس آمارها، ۳۵ هزار خانوار در شهرهای این استان مستاجرند که بیش از ۲۰ هزار خانوار از این تعداد، در مرکز استان هستند.

    سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: در راستای حمایت از مستاجران، دولت پرداخت ودیعه مسکن را در دستور کار قرار داده است.  

    وی افزود: علاوه بر آن، ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن، به یقین در آینده، شاهد قیمت مسکن و نیز اجاره بها در سطح جامعه خواهیم بود.  

    مستاجران از امروز برای کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند 

    نژاد صفوی افزود: نام‌نویسی تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن به اجاره‌نشینان، از ساعت ۱۰ امروز آغاز شده است و متقاضیان در استان می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.  

    وی افزود: تسهیلات برای مستاجران مسکن در شهر بجنورد ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان ۱۵۰ میلیون ریال برای هر متقاضی است.

    وی افزود: این تسهیلات با نرخ ۱۳ درصد پرداخت می شود و مستاجر در دوره قرارداد، صرفا سود تسهیلات را پرداخت کرده و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

    نژادصفوی تصریح کرد: داشتن فرم(ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر از شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن است.

    اجاره نشینی۳۵ هزار خانوار در شهرهای خراسان شمالی
    اجاره نشینی۳۵ هزار خانوار در شهرهای خراسان شمالی

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: متقاضیان باید اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات را ارائه دهند و دارای کد رهگیری باشند.  

    نژادصفوی افزود: در این مرحله، کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های سال ۹۹ و خانواده های پنج نفر و بیشتر،  خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام هستند.

    وی با بیان اینکه برای جلوگیری از کرونا،  متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌ نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد افزود: متقاضیان واجد شرایط می توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌ نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.  

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه  شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می شود باید به نام فرد متقاضی باشد گفت: مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹ مردادماه به اتمام خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش، زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.  

    بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان در افق سال ۱۴۰۴، ۳۰ هزار واحد مسکونی کم دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *