×
×

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان
ذخیره۴۸۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

  • کد نوشته: 5863
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۵
  • ۰
  • سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از ذخیره‌سازی ۴۵۰ نمونه خون بند ناف در این استان خبر داد و گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوب ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها، استقبال از آن در گلستان روبه افزایش است.
    ذخیره۴۸۰ نمونه خون بند ناف در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از ذخیره‌سازی ۴۵۰ نمونه خون بند ناف در این استان خبر داد و گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوب ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها، استقبال از آن در گلستان روبه افزایش است.

    سیدعزیز موسوی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال و در روزهای کرونایی، میزان اهدا برای ذخیره‌سازی خون بند ناف در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد بیشتر شد.

    دفتر نمایندگی بانک خون بندناف سال ۹۷ در گلستان راه اندازی شد.

    وی بیان کرد: در استان این بانک در گرگان و گنبدکاووس مشغول فعالیت است و آمادگی پوشش و کمک به محرومین به ویژه در زایشگاه‌های همه شهرها را دارد.

    ذخیره۴۸۰ نمونه خون بند ناف در گلستان
    ذخیره۴۸۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

    وی اضافه کرد: سلول‌های بنیادی قدرت تکثیر، تقسیم و خودترمیمی دارند و به درمان بیماری‌های بدون‌علاج یا سخت علاج مانند سرطان خون، فلج مغزی و تالاسمی کمک می‌کنند.

    سرپرست مدیریت جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق در ذخیره سازی سلول‌های بنیادی، گفت: این فرصت، فقط یک بار در زندگی هر نوزاد رخ می‌دهد و خانواده‌ها باید از آن استفاده کنند.

    سلول‌های بنیادی خون بند ناف خون‌ساز است و در درمان بیماری‌های خونی تاثیر زیادی دارد که پس از به دنیا آمدن نوزاد، ضمائم زایمان مانند بند ناف و خون بند ناف به عنوان زباله دفن می‌شود در حالی که سرشار از سلول‌های بنیادی است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *