×
×

۲۴ شکارچی در خراسان جنوبی قبل از شکاردستگیر شدند

  • کد نوشته: 6132
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۸
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به پایش‌های مکرر در مناطق حفاظت شده استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند و از اقدام ۲۴ متخلف قبل از شکار جلوگیری شد.
    ۲۴ شکارچی در خراسان جنوبی قبل از شکاردستگیر شدند
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به پایش‌های مکرر در مناطق حفاظت شده استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند و از اقدام ۲۴ متخلف قبل از شکار جلوگیری شد.

    مسعود مستقیم افزود: در این مدت از شکارچیان غیرمجاز هزار و ۳۱۲ قطعه، راس و انواع پرندگان زینتی، پستانداران و پرندگان وحشی کشف و ظبط شد.

    وی گفت: مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی مکانی امن برای شکارچیان غیرمجاز نیست و با تلاش شبانه‌روزی، همت و حضور فعال کارکنان یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، مناطق آزاد مستعد، مناطق مرزی و مناطق کویری برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست، پیشگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست محیطی و پیشگیری از زمین‌خواری با جدیت طبق قانون دنبال می‌شود.

    ۲۴ شکارچی در خراسان جنوبی قبل از شکاردستگیر شدند
    ۲۴ شکارچی در خراسان جنوبی قبل از شکاردستگیر شدند

    وی اظهار داشت: از شکارچیان غیرمجاز لاشه ۴۳ راس، سر و انواع پستانداران شامل ۲۸ راس قوچ وحشی، ۲ راس میش وحشی، ۲ راس جبیر، پنج راس کل وحشی، یک راس میش، یک راس آهو و پنج سر خرگوش کشف شد.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت ۲۶۰ قطعه انواع پرندگان وحشی شامل ۶۰ قطعه کبک، ۱۰۴ قطعه تیهو، ۳۰ قطعه سیه سینه، ۹ قطعه سار، هشت قطعه گنجشگ، هفت قطعه مرغابی سرسبز، یک قطعه بلدرچین و ۴۲ قطعه سهره و تعداد هزار و ۹ قطعه انواع پرندگان زینتی از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

    وی از کشف بیش از ۲ هزار انواع دام و تله‌های انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و بیش از ۲ هزار و ۳۶۹ مورد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش، انواع دام‌ها و تله‌های زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و سایر حیات وحش در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۰ قبضه سلاح‌های شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی و ۱۲ قبضه سلاح غیرمجاز از متخلفان کشف شده است.

    مستقیم افزود: پایش مناطق، گشت و کنترل و نظارت بر مقررات شکار و صید در مناطق استان خراسان جنوبی به صورت مستمر و منظم و با جدیت کامل در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

    وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی بلافاصله موضوع را به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان یا سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ برای اعزام فوری کارکنان یگان حفاظت محیط زیست استان اعلام کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *