×
×

مدیر فرودگاه بجنورد
پاک شدن۴روز پروازی ازجدول فرودگاه بجنورد

  • کد نوشته: 6136
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۹
  • ۰
  • مدیر فرودگاه بجنورد گفت: با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافت.
    پاک شدن۴روز پروازی ازجدول فرودگاه بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

     مدیر فرودگاه بجنورد گفت: با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران – بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافت.

    محمدابراهیم قدمگاهی روز پنجشنبه در این ارتباط گفت: بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان ایر نیز در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز خواهد داشت.

    وی افزود: طبق برنامه جدید پروازی تمام پروازهای شرکت آسمان و بخشی از پروازهای شرکت ماهان در این مسیر پروازی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

    وی گفت: پیش از این در هفته ۹ برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این مسیر هوایی انجام می شد.

    قدمگاهی اظهار داشت: علت اصلی لغو پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد،  کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می شود.

    ۵۳۷ مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش داشت.

    پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

    پاک شدن۴ روز پروازی از جدول فرودگاه بجنورد
    پاک شدن۴ روز پروازی از جدول فرودگاه بجنورد

    ۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

    فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *