×
×

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان
اتمام نرماب وکنترل سیلاب دغدغه اصلی است

  • کد نوشته: 6181
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • ۰
  • آیین افتتاح اداره منابع آب شهرستان های مینودشت و گالیکش با حضور سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ، فرماندار مینودشت ، معاون فرماندار گالیکش ، جمعی از مدیران محلی و معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
    اتمام نرماب وکنترل سیلاب دغدغه اصلی است
  • تبلیغ هدفمند

    آیین افتتاح اداره منابع آب شهرستان های مینودشت و گالیکش با حضور سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ، فرماندار مینودشت ، معاون فرماندار گالیکش ، جمعی از مدیران محلی و معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد. 

    سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه گفت: درگذشته تنها ۲ امور آب در استان وجود داشت، اما با افزایش تقاضاهای مردمی و با پیچیده تر شدن مناسبات بین مردم و آب ، افزایش قوانین ، مقررات و تاسیسات آبی و مسائلی مانند حریم کیفی رودخانه ها و آبهای زیرزمینی ، در راستای تکریم مراجعین و بهبود مدیریت منابع آب ، تصمیم به افزایش چند اداره منابع آب دردستور کار قرار گرفت و مجوز آن از مجمع عمومی شرکت اخذ شد.

    مهندس سید محسن حسینی افزود: این تفکیک ادارات منجر به تکریم ارباب رجوع و کاهش رفت و آمدها خواهد شد و در کنار این موضوع ، بحث استفاده از دفاتر ICT روستائی و خدماتی مشابه را داریم که مکمل این موضوع باشد.

    سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه افزود: وسعت این ۲ شهرستان ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است که ۱۴۰ هزار نفر مجموع جمعیت این ۲ شهرستان است و در آنها  60 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ ، ۲۴۰ کیلومتر رودخانه و ۲۵۰۰ حلقه چاه وجود دارد.

    مهندس حسینی با بیان اینکه در شهرستان مینودشت، بزرگترین، پیچیده ترین و حساس ترین سد استان در دست احداث است که بزودی آبگیری آن آغاز خواهد شد، گفت: مقرر است این سد برای یک چهارم جمعیت استان آب شرب تامین کند. همچنین سامانه آب صنعت از سدهای بوستان،گلستان و نرماب به هم متصل و تا غرب استان کشیده شود که پس از احداث ، در این مسیرتمام صنایع در شرق و غرب استان از آن استفاده خواهند کرد و بهبود اراضی کشاورزی از اهداف آن است.

    وی بیان کرد: تلاش داریم تا فروردین سد نرماب را به آبگیری برسانیم و همچنین در سایت جدید روستای جنگلده بالا کار با سرعت بالاتری پیگیری می شود.

    مهندس حسینی توجه به مدیریت سیلاب در شهرستان گالیکش و گردشگری آبی در ۲ سد کوچک مخزنی قره چشمه و پاسنگ را از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای در این دو شهرستان عنوان کرد وافزود: فراخوان ها برای گردشگری سدها در حال انجام است و از فرمانداران محترم  تقاضا داریم سرمایه گذاران معتبر برای این طرح ها در شهرستانها دعوت شوند.

    فرماندار شهرستان مینودشت نیز در این برنامه گفت: نظارت و کنترل بر بستر و حریم رودخانه ها، از موضوعات بسیار مهم است که در این سال ها با آن دست در گریبان هستیم. اگر حریم وبستر رودخانه برای بهره برداری و نفع شخصی دستخوش تغییر شود، نتیجه همان است که در این سال ها شاهدش بوده ایم.

    اتمام پروژه نرماب وکنترل سیلاب دغدغه اصلی است
    اتمام پروژه نرماب وکنترل سیلاب دغدغه اصلی است

    سید ابوالفضل حسینی نیا بیان کرد: تدوین برنامه مدون برای چالش های منابع آب در ۲ شهرستان، نظارت دقیق بر حوزه شرکت های حفار سطح شهرستان و استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی از انتظارات است.

    وی بیان کرد: تفکیک و استقلال اداره بسیار کمک کننده است ولی تقاضا داریم تجهیزات مناسب و نیروی لازم برای اداره فراهم شود چرا که سرلوحه کار ما تکریم ارباب رجوع است.

    علی کوهستانی ، معاون فرماندار گالیکش هم در این جلسه گفت: افتتاح این اداره منشا خیر و برکت برای ۲ شهرستان است و انتظار داریم لایروبی رودخانه ها ، وضعیت حقابه کشاورزان و چاه های غیر مجاز مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد.

    سرپرست اداره منابع آب شهرستان مینودشت و گالیکش در این جلسه گفت: این ۲ شهرستان در سرشاخه های حوضه آبریز گرگانرود واقع شده و وجود سد در حال ساخت نرماب و رودخانه های متعدد ونسق های زراعی در این ۲ شهرستان موجب شد که مدیریت شرکت آب منطقه ای این نیاز را برای تشکیل اداره منابع آّب در این ۲ شهرستان احساس کند.

    مرتضی مصطفی لو اظهار کرد: حفظ حقوق حقابه بران، رعایت قوانین و مقررات موضوعی آب، عدم حفر چاه های غیر مجاز، رعایت حریم رودخانه های منطقه ، جدیت در بالابردن منابع آب موجود و تکریم ارباب رجوع از مهم ترین برنامه های این اداره است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *