×
×

استاندار گلستان
سنددار شدن۷۰درصداز اراضی منابع طبیعی گلستان

  • کد نوشته: 6395
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۳
  • ۰
  • استاندار گلستان با اشاره به نقش بازدارنده اسناد مالیکت در کاهش تجاوز به اراضی ملی گفت که تا پایان امسال ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های این استان سنددار می‌شود.
    سنددار شدن۷۰درصداز اراضی منابع طبیعی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با اشاره به نقش بازدارنده اسناد مالیکت در کاهش تجاوز به اراضی ملی گفت که تا پایان امسال ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های این استان سنددار می‌شود.

    منطبق نبودن نقشه اراضی ملی بر روی نقشه های ثبت و اسناد ، گستردگی و پراکنش اراضی جنگلی و مراتع گلستان سبب شده تا بخش‌هایی از اراضی ملی در این استان شمالی در فرآیند اداری ثبت سند معطل مانده و همچنان فاقد سند باشد که این موضوع فرصت زمین خواری و دست اندازی به منابع ملی را فراهم ساخته است.

    هادی حق‌شناس روز یکشنبه در آیین صدور اسناد مالکیت بنیاد علوی در آق قلا اظهار داشت: در حال حاضر میزان ثبت سند در این استان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که تلاش می کنیم صدور اسناد قطعی املاک شهروندان در زمانی کوتاه به سرانجام برسد.

    وی گفت: با اجرای عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی، مشکل ۴۰ ساله بدون سندبودن برخی منازل واقع در  ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان برطرف خواهد شد.

    وی افزود: ۱۲۸ هزار واحد از مجموع ۲۲۸ هزار مسکن روستایی گلستان با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر که اسناد آن متعلق به بنیاد علوی است از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

    سنددار شدن۷۰ درصد از اراضی منابع طبیعی گلستان
    سنددار شدن۷۰ درصد از اراضی منابع طبیعی گلستان

    به‌گفته استاندار، ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی، بهره گیری روستائیان از سند به عنوان وثیقه، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، جلوگیری از نزاع و تعارضات و اختلافات ملکی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از جمله مزایای اجرای این طرح برای مالکان است.

    به گفته مسئولین برای تسریع در روند تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت برای این خانه ها، ۱۰۰ گروه ارزیاب ، نقشه خانه ها را با مشارکت و همکاری متقاضیان تهیه کرده و پرونده ها را به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ها ارسال خواهند کرد.

    از چند سال قبل طرح صدور سند مالکیت برای خانه های ساخته شده در مناطق متعلق به بنیاد علوی در گلستان آغاز شد اما گستره و شتاب آن زیاد نبود.

    گلستان ۹۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و ۴۶.۶ درصد از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان در روستاها زندگی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *