×
×

رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه
۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه

  • کد نوشته: 6570
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۷
  • ۰
  • رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: فاز سوم طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دی ماه امسال افتتاح می‌شود.
    ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: فاز سوم طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دی ماه امسال افتتاح می‌شود.

    فرهاد سرخوش با اعلام اینکه برای اتمام این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: مشکلی در تامین اعتبار مابقی این طرح وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه مدول سوم این تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز را دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی به زودی به پایان رسیده و همزمان با طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شود.

    رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تصفیه فاضلاب در ارومیه به ۱۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.

    ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه
    ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه

    وی با بیان اینکه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه سالانه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌کند، اظهار داشت: احداث فاز سوم این طرح در دولت تدبیر و امید آغاز شده است.

    سرخوش در رابطه با خط انتقال آب از این تصفیه خانه فاضلاب تا دریاچه ارومیه گفت: احداث این خط انتقال ۱۱.۱ کیلومتری از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و هم اکنون بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی ادامه داد: این خط انتقال، فاضلاب تصفیه شده را از تصفیه خانه تا روضه چای ارومیه هدایت می‌کند و آب انتقال یافته پس از طی مسیر ۲ کیلومتری به پیکره دریاچه ارومیه وارد شود.

    پیش‌تر، خطر زیست محیطی داشتن انتقال فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد که کارشناسان این موضوع را رد کردند.

    ارومیه که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی است، ۱۱ هزار هکتار مساحت و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *