×
×

رییس‌گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی
لازمه شتاب ساخت نخستین مسیردوچرخه‌ توسط شهرداری

  • کد نوشته: 6613
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۸
  • ۰
  • رییس‌گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: نخستین مسیر ویژه دوچرخه در معابر شهری مرکز استان مصوب شده است و انتظار می رود شهرداری بجنورد هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.
    لازمه شتاب ساخت نخستین مسیردوچرخه‌ توسط شهرداری
  • تبلیغ هدفمند

    رییس‌گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: نخستین مسیر ویژه دوچرخه در معابر شهری مرکز استان مصوب شده است و انتظار می رود شهرداری بجنورد هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

    احسان رستمی کمند روز جمعه دراین ارتباط اظهار داشت: شهرداری بجنورد، خیابان‌های تربیت، نادر و شهید صیاد شیرازی را برای ایجاد مسیر دوچرخه پیشنهاد داد که این مسیرها به عنوان نخستین مسیر ویژه دوچرخه در معابر شهری استان در شورای همتا مصوب شد.

    وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵، شورای هماهنگی ترافیک استان و البته استانداری خراسان شمالی به عنوان سیاستگذار اصلی حوزه حمل و نقل شهری، لزوم توجه به دوچرخه سواری و ایجاد مسیرهای دوچرخه در شهرهای مستعد را با هدف تغییر نگرش ترافیکی به طور ویژه مورد تاکید قرار داد که برای رسیدن به این هدف، شهرداران موظف به بررسی و برنامه ریزی برای اجرای این مهم شدند.

    مسوول کمیته دوچرخه سواری همگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ مسیر ویژه دوچرخه در شهر بجنورد، مرکز این استان در شورای هماهنگی ترافیک استان بررسی شده است که امید می رود گامی برای رونق استفاده از این وسیله نقلیه باشد.

    وی گفت: پیش از این و در سال های گذشته، پیست دوچرخه سواری در فرودگاه بجنورد با پیگیری استانداری و همراهی مدیریت وقت فرودگاه راه اندازی شد که مسیری به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر در فرودگاه، با اولویت بانوان، به دوچرخه سواری اختصاص یافت، اما با توجه به اهمیت مسائل امنیتی، نتوانست پاسخگوی همه بانوان علاقه مند باشد.

    رستمی‌کمند با اشاره به تصویب اجرای نخستین مسیر ویژه دوچرخه استان برای شهر بجنورد، افزود: انتظار می رود شهرداری بجنورد، هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز و عملیاتی کند.

    وی با بیان اینکه در مسیر مصوب خیابان تربیت، از هر سمت سواره‌رو ۱.۵ متر برای مسیر ویژه دوچرخه در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر دیگری که برای این منظور مورد بررسی واقع شده، از بوستان آفرینش آغاز و پس از عبور از خیابان طالقانی و پارک شهر به بوستان شهربازی ختم می‌شود که امیدواریم پس از انجام بررسی های دقیق تر و لحاظ تمام جوانب، مورد تایید شورای هماهنگی ترافیک استان واقع شود.

    ۱۲ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری

    لازمه شتاب ساخت نخستین مسیردوچرخه‌ توسط شهرداری
    لازمه شتاب ساخت نخستین مسیردوچرخه‌ توسط شهرداری

    رییس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع طول این ۲ مسیر حدود ١٢ کیلومتر به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

    وی همچنین درخصوص نحوه عبور مسیر دوچرخه در حدفاصل چهارراه امیریه و هفده شهریور، گفت: ۲ گزینه برای بررسی اجرایی به شهرداری اعلام شده که یکی از آنها، تردد توامان دوچرخه و اتوبوس در مسیر ویژه است و دیگری تغییر مسیر حرکت اتوبوس‌ها و ممانعت از ورود آنها به محدوده مسیر ویژه خیابان طالقانی و استفاده از خودروهای عمومی برقی در این محدوده است.

    رستمی کمند با تاکید بر لزوم توجه به حق شهروندی دوچرخه سواران گفت: مدیران و تصمیم گیران باید به این مهم توجه داشته باشند.

    وی اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری بجنورد مبنی بر ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان امام خمینی (ره) در کمیته فنی در اولویت اجرایی قرار نگرفت.

    رد محدودیت مسیر دوچرخه به کمربندی جنوبی (مدرس)  

    رییس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: محدودیت اعمال شده از طرف شهرداری بجنورد، در خصوص تعیین کمربندی مدرس به عنوان مرز جنوبی مطالعات مسیرهای دوچرخه مرکز استان، نامناسب است.  

    شهرداری بجنورد، کمربندی مدرس را به عنوان مرز جنوبی مطالعات مسیرهای دوچرخه تعیین کرده است اما با توجه به لحاظ نشدن مراکز جمعیتی واقع در بخش جنوبی خیابان‌های قیام و فردوسی و همچنین در نظر نگرفتن قابلیت مجموعه دانشگاهی، واقع در جنوب شهر، این مرز، نامناسب است و شهرداری باید آن را اصلاح کند.

    رستمی کمند افزود: تنها در صورتی مسیرهای پیشنهادی دوچرخه در ۲ خیابان قیام و فردوسی مورد بررسی قرار می‌گیرد که جمعیت ساکن در بخش جنوبی این خیابان‌ها و همچنین پتانسیل آتی فوق العاده مراکز دانشگاهی واقع در جنوب شهر نیز مورد توجه قرار گیرد.

    رییس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت ایجاد مسیرهای دوچرخه در شهر بجنورد، ضروری اما کافی نبوده و البته ‌باید سایر اقدامات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی نیز به موازات آن انجام شود.

    شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *