×
×

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان
حرکت جهاددانشگاهی درمسیرتوسعه پرورش گیاهان دارویی

  • کد نوشته: 6618
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۸
  • ۰
  • سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از موفقیت‌های پژوهشگران استان در حوزه گیاهان دارویی و اسانس این گیاهان خبر داد و گفت: توسعه این فعالیت‌های علمی و پژوهشی منجر به افزایش علاقه در مردم برای توسعه کشت این گیاهان و در نهایت رونق آن در مناطق گوناگون گلستان خواهد شد.
    حرکت جهاددانشگاهی درمسیرتوسعه پرورش گیاهان دارویی
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از موفقیت‌های پژوهشگران استان در حوزه گیاهان دارویی و اسانس این گیاهان خبر داد و گفت: توسعه این فعالیت‌های علمی و پژوهشی منجر به افزایش علاقه در مردم برای توسعه کشت این گیاهان و در نهایت رونق آن در مناطق گوناگون گلستان خواهد شد.

    سیدعزیز موسوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: گلستان مستعد پرورش و تولید انواع گیاهان دارویی است که به دلیل بهره وری بالا ، امکان نگهداری طولانی مدت و قیمت مناسب، رونق کشت آن می تواند موجب ایجاد مشاغل پایدار شود.

    وی افزود: یکی از این گیاهان دارویی نعنا فلفلی است که با توجه به امکان کشت و بهره برداری از آن در چهار فصل سال و قیمت بالا، می تواند جایگزین مناسبی برای کشت برنج باشد که مناطق پایین دستی استان به شدت مستعد تولید این گونه گیاهی است.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از این گیاهان ، سیاه دانه است که در سال های اخیر کشت آن مورد توجه کشاورزان استان قرار گرفته و سطح زیر کشت آن از ۱۲۰ هکتار در سال ۹۷ به حدود ۳۰۰ هکتار در سال گذشته افزایش یافت.

    موسوی همچنین به تولید گان در پیک اول کرونا توسط زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد برای توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: صد خیاط سرپرست خانوار پنج هزار گان در هفته‌های نخست این بیماری تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادند.

    وی در خصوص حمایت از اشتغال و زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در یک طرح مطالعاتی، آسیب‌های مناطق حاشیه گرگان و گنبدکاووس شناسایی شد که نتایج حاصل از این طرح همزمان با سیل سال گذشته به دست آمد و بر اساس نیاز استان، مقرر شد، جهاد دانشگاهی گلستان با حضور در پنج روستا زمینه آموزش زنان سرپرست خانوار را دررشته های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و گلیم بافی فراهم و بازار فروش آن ها را آماده کند.

    وی ادامه داد: در طرح اولیه ۷۰ بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جای برخی رسانه های فعال استان بخصوص رسانه های مکتوب که پرچمداران تاریخ اند خالی بود و علی الرغم این موضوع این مکتوبات اقدام به انتشار این نشست در رسانه های خود نمودند .

    ظواهر نشان می دهد در این نشست خبری افرادی به عنوان خبرنگار حضور داشتند که متاسفانه یا دارای هیچ رسانه مجوز داری نبودند و صرفا فعال شبکه های اجتماعی بودند و یا اینکه دلال رسانه ای بودند که از نام بردند اسامی آنها در این جا معذوریم.

    لذا امیدواریم مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان با ورود به این نوع برخوردهای برخی دستگاه ها مانع از فراموشی رسانه های مکتوب شوند. چرا که نشریات مکتوب نیز دارای برخی سوالات هستند که قطعا این مدیران باید پاسخگو به عملکرد خود باشند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *