×
×

معاون استاندار خراسان شمالی:
نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر می‌شود

  • کد نوشته: 6704
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۹
  • ۰
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: نظارت‌ها در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی و سختگیرانه‌تر می‌شود.
    نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

     معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: نظارت‌ها در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی و سختگیرانه‌تر می‌شود.

    ولی الله حیاتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید سرزده از سطح شهر بجنورد، در این ارتباط اظهار داشت: در بازدید صورت گرفته امروز، متوجه شدیم، اهتمام جدی از سوی شهروندان و واحدهای صنفی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث ادامه محدودیت ها خواهد شد، افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، محدودیت‌ها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات از جمله مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها می شود و ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر خواهد بود.

    حیاتی با اشاره به اینکه تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در استان اندیشیده شده است، تصریح کرد: اگرچه گروه های ویژه بازرسی در استان و در شهرستان ها با مدیریت فرمانداریها تشکیل شده، اما با توجه به بازدید صورت گرفته، نیازمند اجرا و نظارت جدی بازرسی از واحدهای صنفی هستیم.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در خصوص شلوغی و رعایت نشدن فاصله گذاری های اجتماعی در برخی دفاتر پیشخوان دولت خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این امر مدیرکل بازرسی استانداری و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بزودی محدودیت ها و راهکارهای جدیدی را در قالب نوبت بندی ها برای ارائه خدمات دولت به شهروندان، اجرایی می کنند.

    وی با تاکید بر اجرای سختگیرانه‌تر دستورات نظارتی درباره استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد: برابر مصوبه ستادملی کرونای کشور با مدیران، کارکنان ادارات و نهادها  که اهتمام لازم درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداشته باشند، مطابق دستور فرایند نظارت بر اجرای شیوه نامه ها برابر قانون تخلفات اداری، برخورد می شود.

    حیاتی افزود: به افراد و مشاغل و خدمات غیردولتی تجاری و واحدهای صنفی در صورت تخلف و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرحله اول اخطار داده می‌شود و در مرحله بعدی پلمب خواهند شد.

    ۷۰ درصد شهروندان بجنوردی ماسک نمی زنند

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز در حاشیه این بازدید گفت:مردم باید کمک کنند زنجیره گسترش ویروس کرونا قطع شود اماه استفاده از ماسک به عنوان عامل اصلی در قطع زنجیره یاد شده را جدی گرفته نمی شود، به گونه ای باتوجه به بازدید صورت گرفته امروز ۷۰درصد شهروندان ماسک نزده بودند.

    نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر می‌شود
    نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر می‌شود

    دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اطلاع رسانی دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد: شهروندان و همه واحدهای صنفی باید ناظران بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشند، تا شاهد خروج از وضعیت قرمز کرونایی استان باشیم.

    اکنون پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد در زمینه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی، سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی و در مجموع ۲۵ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز ۱۳۸ اتحادیه است.

    خراسان شمالی از حدود یک هفته پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به جز وضعیت زرد شهرستان راز و جرگلان، دیگر شهرستان های این استان از نظر همه گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز شناخته شده اند.

    این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *