×
×

میراث فرهنگی خراسان شمالی
حل مشکلات صنایع‌دستی آسیب دیده از کرونا

  • کد نوشته: 6752
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: مشکلات اقتصادی که کرونا برای ۱۶ کارگاه صنایع دستی و مرکز اقامتی ایجاد کرده بود با پیگیری‌های این اداره کل برطرف شده است.
    حل مشکلات صنایع‌دستی آسیب دیده از کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: مشکلات اقتصادی که کرونا برای ۱۶ کارگاه صنایع دستی و مرکز اقامتی ایجاد کرده بود با پیگیری‌های این اداره کل برطرف شده است.

    حبیب یزدان‌پناه به مناسبت روز خبرنگاراظهار داشت: ویروس کرونا به گردشگری نوپا و صنایع دستی استان آسیب زده و به همین علت مشکلات این بخش ها در دیدار با صاحبان آنها بررسی شد.

    وی افزود: با استفاده از ظرفیت های قانونی بخشی از مشکلات را برطرف و بخشی نیز در کارگروه های مرتبط مطرح شده است.

    وی گفت: اگر چه اقامتگاه های بومگردی با مشکل مواجه شده اما  هتل های استان مشکلات بیشتری دارند و به همین دلیل با رایزنی های انجام شده مشکلات آنها از جمله برگشت نخوردن چک ها و دریافت نشدن مالیات و بیمه تامین اجتماعی تا سال ۱۴۰۰ حل شده است.

    وی اظهار داشت: رفتارهای این ویروس شناخته شده نیست و اگر قرار باشد برخی مراکز تا مدت ها تعطیل شوند مشکلات اقتصادی بیشتر نمایان خواهد شد و به همین دلیل باید تلاش کنیم با رعایت موازین و دستورات بهداشتی مراکزی مانند اقامتگاه ها و هتل ها بتدریج فعال شوند.

    حل مشکلات صنایع‌دستی آسیب دیده از کرونا
    حل مشکلات صنایع‌دستی آسیب دیده از کرونا

    یزدان‌پناه با بیان این که باید توقف های مسافران در مسیر جنگل تا فاروج را افزایش دهیم افزود: نباید تمرکز  فقط بر ماندگاری مسافران باشد بلکه باید در این مسیر بهانه هایی برای توقف مسافران ایجاد کنیم تا مسافران با ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری این استان آشنا شوند.

    وی گفت: امسال چهار هتل نیز به تعداد هتل های استان افزوده می شود و هشت بازارچه در حاشیه جاده ها نیز راه اندازی خواهد شد.

    وی گفت: کارهای سرمایه گذاری در روستای اسپاخو نیز انجام شده است و با قراردادی که با یکی از دانشگاه های بجنورد بسته ایم کار پژوهش در بخش گردشگری استان انجام خواهد شد.   

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

    تا پیش از شیوع کرونا  هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مسافران را پذیرش می کردند اما اکنون با مصوبه ستاد کرونا پذیرش مسافران در این مراکز با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

    استان خراسان شمالی از حدود ۲ هفته پیش، درگیر شرایط قرمز کرونایی شده است که این وضعیت همچنان پایدار است و دامن این استان را رها نکرده است. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *