×
×

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر
سمن‌های بوشهر۲۵ برابرافزایش یافتند

  • کد نوشته: 6835
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۲
  • ۰
  • مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: شمار سازمان‌های مردم نهاد بوشهر (سمن) از ۱۶ انجمن در سال ۹۲ هم اکنون به ۴۰۰ سمن افزایش یافته‌است.
    سمن‌های بوشهر۲۵ برابرافزایش یافتند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: شمار سازمان‌های مردم نهاد بوشهر (سمن) از ۱۶ انجمن در سال ۹۲ هم اکنون به ۴۰۰ سمن افزایش یافته‌است.

    محمد مظفری در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بیان کرد: در سال‌های اخیر و با نگاه مثبت دولت تدبیر و امید زمینه مناسبی برای فعالیت سمن‌ها و رشد کمی وکیفی آنها در استان بوشهر فراهم شده است.

    وی اظهار داشت: امروزه فعالیت سازمان‌های غیر دولتی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و از این رو می‌توان بر این نکته تاکید کرد که توسعه هر جامعه وابسته به مشارکت شهروندان در قالب نهادهای مردمی سازمان یافته است‌.

    سمن‌های بوشهر۲۵ برابرافزایش یافتند
    سمن‌های بوشهر۲۵ برابرافزایش یافتند

    مظفری ادامه داد: مطالبه‌گری و نظارت بر فعالیت‌های دولت و دیگر ارکان حکومت از مهمترین دغدغه‌ها و اهداف سازمان‌های مردم نهادی است که به عنوان حلقه رابط مردم و دولت به شمار می‌رود.

    مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر یادآورشد: اگرچه در شکل و فرم نوین، سمن‌ها از غرب به سراسر دنیا معرفی شده‌است، اما با نگاهی به تاریخ اجتماعی ایران، حضور پررنگ مهمترین و مدرنترین تشکل‌های مردمی را می‌توان در قالب هیات‌های مذهبی، مساجد و تشکل‌های مردمی دیگر معرفی کرد.

    وی تاکید کرد: نام‌گذاری یک روز مشخص(۲۲مرداد) به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، دلیلی بر اهمیت غیر قابل انکار تشکل‌هایی است که با فعالیت در حوزه های اجتماعی، آموزشی و آگاهی بخشی، خیرخواهانه، درمانی، زیست محیطی، فرهنگی، هنری واقتصادی نقشی مهم در توسعه جامعه ایفا می‌کنند.

    مظفری عنوان کرد: یکی از مهمترین صحنه‎های حضور سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر مشارکت پررنگ‌، همه جانبه، فعالانه و خیرخواهانه آنها در کنار مردم و کادر درمان در عرصه مقابله با شیوع کرونا است که نتایج موفقیت آمیزی را در پی داشته است.

    سازمان های مردم نهاد، گروه‌های غیر دولتی، غیر سیاسی، و غیر انتفاعی با هدف فعالیت‌های عام‌المنفعه هستند که اعضای این تشکل‌ها، داوطلبانه برای رشد و توسعه جامعه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی،  مذهبی، بهداشتی، و خیریه،برنامه ریزی و فعالیت می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *