×
×

استاندار خراسان شمالی
تخصیص ویژه سهمیه سوخت به مردم رازوجرگلان

  • کد نوشته: 6875
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۴
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: شهرستان راز و جرگلان با وجود مرزی بودن، از مزایای سهمیه فروش سوخت بی‌بهره مانده است و در این پیوند از مسوولان انتظار می‌رود پیگیری لازم را داشته باشند.
    تخصیص ویژه سهمیه سوخت به مردم رازوجرگلان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: شهرستان راز و جرگلان با وجود مرزی بودن، از مزایای سهمیه فروش سوخت بی‌بهره مانده است و در این پیوند از مسوولان انتظار می‌رود پیگیری لازم را داشته باشند.

    محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست بررسی و پیگیری مشکلات عمرانی و اقتصادی راز و جرگلان اظهار داشت: شهرستان راز و جرگلان، با وجود مرزی بودن، از سهم فروش سوخت برخوردار نیست،  مسولان استان می گویند این شهرستان بازارچه مرزی و یا مکان برای برقرار ارتباط ندارد، اما سووال این است که چرا مردم باید تاوان این امر را پس بدهند.

    وی خاطرنشان کرد: اگر سهمیه فروش سوخت برای مناطق مرزی شهرستان راز و جرگلان، فراهم شود، درآمد پایدار برای خانوار مرزنشین ایجاد می شود.  

    استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه، گفت: توسعه هر منطقه با مردمش اتفاق می افتد، اگر نیروی انسانی که اساس و محور سازندگی است، از خود منطقه تامین نشود توسعه اتفاق نمی افتد.  

    اختصاص ویژه سهمیه سوخت به مردم راز و جرگلان
    تخصیص ویژه سهمیه سوخت به مردم رازوجرگلان

    استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک پنجم بیسوادان استان مربوط به شهرستان راز و جرگلان است گفت: رفع محرومیت، بدون آموزش و پرورش و آموزش عالی، اتفاق نمی افتد.

    شجاعی گفت: مسوولان، حدود ۵۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم را برای راه یابی به دانشگاه پیام نور راز و جرگلان بورس کنند، این دانش آموزان باید مورد حمایت قرار گیرند.

    وی افزود: خانواده ها پای کار بیایند و برای ادامه تحصیل دانش آموزان کمک کنند، از مسوولان، امامان جمعه و جماعت می خواهم که در این خصوص اطلاع رسانی و آگاهی سازی کنند تا دانش آموزان  به دانشگاه راه یابند.

    شهرهای راز و جرگلان روستای بزرگ هستند

    شجاعی با اشاره به ضعف زیرساخت ها در شهرهای راز و جرگلان و با بیان اینکه شهرهای این شهرستان، روستاهای بزرگ هستند گفت: حرف از شهر می زنیم اما مولفه های شهری را برای مردم ایجاد نکرده ایم.  

    وی اظهار داشت: توسعه همه جانبه نیاز به سرمایه گذاری دارد،  سرمایه های بخش خصوصی باید وارد این شهرستان شود، دولت زیر ساخت ها را فراهم می کند.

    وی،  خواستار ایجاد یک بسته سرمایه گذاری ویژه شهرستان راز و جرگلان شد و افزود: از تمای دستگاه ها و بانک ها می خواهم تا در این خصوص حمایت کنند و هر امور خاصی باشد به این خطه محروم و مرزی اختصاص دهند.

    استاندار خراسان شمالی افزود: برای سه شهر غلامان، راز و یکه سعود باید چند کار ویژه در خصوص امکانات شهری مصوبه کنید اعتبار مورد نیاز را اختصاص می دهیم.  

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که دارای اقوام کرمانج، ترکمن، رازی و بلوچ است در شمال غرب استان واقع شده است. بخش عمده جمعیت این شهرستان اهل سنت هستند.    

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *