×
×

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی
تقویت امکانات مرکز کنترل سیار هلال‌احمر خراسان شمالی

  • کد نوشته: 6899
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۵
  • ۰
  • سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: ایجاد مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت، اقدام نو و ابتکاری است که زمان امدادرسانی را شتاب می‌بخشد.
    تقویت امکانات مرکز کنترل سیار هلال‌احمر خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: ایجاد مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت، اقدام نو و ابتکاری است که زمان امدادرسانی را شتاب می‌بخشد.

    ابوالفضل محبان اظهار داشت: تلاش داریم تا تجهیزات مرکز سیار کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال احمر استان، تقویت و توسعه یاید، در اولین گام، اینترنت این مرکز تقویت می شود تا در زمان بحران، بتوان به صورت آنلاین به نقشه ها دسترسی پیدا کرد.

    وی گفت: رویکرد ما، راه اندازی قرارگاه عملیاتی است، در این زمینه ایجاد انبار سیار، تامین اقلام مورد نیاز امداد رسانی به ویژه چادر برای استقرار تیم های عملیاتی است، در بحران ها، قرارگاه، یک تا  دو هفته در منطقه حادثه دیده مستقر و تا عادی شدن وضعیت در محل حضور دارد. 

    محبان خاطرنشان کرد: مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات، در قالب یک خودروی امدادی راه اندازی شده که با آغاز به کار این مرکز، نگرانی ها در زمینه مدیریت حوادث و ارتباطات آنلاین در شرایط بحران، کاهش یافته است.

    تقویت امکانات مرکز کنترل سیار هلال‌احمر خراسان شمالی
    تقویت امکانات مرکز کنترل سیار هلال‌احمر خراسان شمالی

    وی اظهار داشت: نبود بانک اطلاعاتی، یکی از نواقص مهم در مدیریت بحران  بوده، نبود این اطلاعات، که به علت نبود مرکز فرماندهی کنترل عملیات، رخ داده، سبب طولانی شدن زمان امداد می شد اما با افتتاح این مرکز سرعت عملیات افزایش می یابد. 

    سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: راه اندازی این مرکز سیار، در کشور سابقه نداشته و برای اولین بار در خراسان شمالی رخ داده است.

    وی افزود: مرکز فرماندهی، امکان تصمیم گیری آنی و منسجم را میسر کرده است و با دسترسی به اطلاعات مختلف از جمله راه ها، گسل ها، نقشه ها و جمعیتی امکان تصمیم گیری برای مناطق حادثه دیده حتی در دورترین مناطق فراهم است.

    سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: کانکس با وسعت ۱۲ مترمربع، دارای امکانات لازم برای برقراری ارتباط مستقیم  با منطقه حادثه دیده است و داری یک سالن جلسه مجهز به ویدئو کنفرانس است که در این سالن هم قابلیت برقراری ارتباط با با کشور و با سایر مراکز وجود دارد. 

    جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب دارد.  

    خراسان شمالی در شمار ۱۰ استان نخست حادثه‌خیز کشور محسوب می شود که از نظر زلزله‌خیزی رتبه سوم و سیل‌خیزی رتبه دوم را در بین ۳۱ استان دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *