×
×

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد
ورودآرامش نسبی به بازار مسکن بجنورد

  • کد نوشته: 6931
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۵
  • ۰
  • عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد گفت: بازار مسکن در مرکز استان خراسان شمالی، ماه اخیر را در آرامش نسبی سپری کرد و به‌نوعی شاهد پایین آمدن تب افزایش قیمت‌ها بود.
    ورودآرامش نسبی به بازار مسکن بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد گفت: بازار مسکن در مرکز استان خراسان شمالی، ماه اخیر را در آرامش نسبی سپری کرد و به‌نوعی شاهد پایین آمدن تب افزایش قیمت‌ها بود.

    امیدرضا جعفری در این ارتباط اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن در سال جاری، بسیار نامتعارف بود اما در یک ماه گذشته، افزایش قیمت ها بسیار اندک بوده است.  

    وی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر بجنورد ۲۰ تا ۵۰ درصد، به نسبت سال گذشته، افزایش داشته است اما در ماه های اخیر، رشد قیمت ها، نامتعارف نبوده است.

    وی گفت: امسال، افزایش قیمت مسکن سبب شده تا معاملات کم شده و خرید و فروش بسیار کاهش یابد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون هر مترمربع زمین در هسته مرکزی شهر بجنود، ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به فروش می رسد.

    جعفری با اشاره به اینکه بیشترین افزایش قیمت مسکن در حواشی شهر بوده است، گفت: به علت گرانی، تقاضا برای خرید و نیز اجاره مسکن در نقاط حاشیه ای شهر بیشتر بوده و تقاضای زیاد، سبب شده تا قیمت ها در این نواحی بیش از سایر نقاط افزایش یابد.  

    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد گفت: اکنون واحدهای مسکونی در مجموعه گلستان‌شهر هر مترمربع، ۲۵ میلیون ریال معامله می شود.  

    جعفری در باره تاثیر طرح ودیعه مسکن در افزایش اجاره بها نیز گفت: این طرح، تاکنون تاثیری در اجاره بهای مسکن نداشته است.            

    ورود آرامش نسبی به بازار مسکن بجنورد
    ورودآرامش نسبی به بازار مسکن بجنورد

    وی درباره افزایش اجاره بها در سال جاری گفت: امسال بیشتر قراردادها برای اجاره مسکن، تمدید شده است و به همین لحاظ هزینه های اجاره هم در این قراردادها، کمتر افزایش یافته است.

    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بجنورد خاطرنشان کرد: در مواردی که قرارداد جدید منعقد شده، اجاره بها تا ۵۰ درصد افزایش دارد.  

    بر اساس اعلام مسوولان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در شهر بجنورد، ۶۴ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان ۲۴ هزار واحد، مستاجر هستند.  

    شهر بجنورد، ۶۷ هزار خانوار جمعیت دارد که بر این اساس، باید سه هزار واحد دیگر برای پاسخ به کمبود مسکن در شهر این ساخته شود اما نیاز به مسکن با احتساب تامین مسکن مستحکم و مقاوم، بیش از این رقم است.  

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.    

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *