×
×

استاندار گلستان
روندصعودی کرونا در سه شهر گلستان

  • کد نوشته: 6970
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • ۰
  • استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از بیشترشدن تعداد بیماران کرونایی در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، بندرگز و کردکوی ابراز نگرانی کرد.
    روندصعودی کرونا در سه شهر گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از بیشترشدن تعداد بیماران کرونایی در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، بندرگز و کردکوی ابراز نگرانی کرد.

    هادی حق‌شناس روز شنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: روند شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان رو به کاهش است و در هفته گذشته به واسطه همراهی مردم با مصوبات ستاد استانی،۶ شهر از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج و وارد مرحله زرد شدند.

    وی همچنین به فرارسیدن ماه محرم و ضرورت توجه بیشتر شهروندان به رعایت ضوابط بهداشتی این ماه اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، اماکنی که میزبان مراسم عزای امام حسین (ع) هستند باید مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند.

    روندصعودی کرونا در سه شهر گلستان
    روندصعودی کرونا در سه شهر گلستان

    استاندار گلستان تاکید کرد: پخش نذورات در تمامی هیات‌ها ممنوع بوده و هیچ هیاتی حق دسته‌روی و برگزاری سینه‌زنی در فضای سربسته را ندارند.

    وی همچنین به برگزاری کنکور سراسری در اواخر مرداد ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده، مدارس و اماکن مورد نیاز با رعایت فاصله گذاری مورد نظر ستادملی کرونا برای برگزاری این آزمون مهیا شد.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم در این جلسه با تاکید بر ممنوعیت برپایی ایستگاه های صلواتی و نذری از مردم استان خواست نذورات خود را به صورت اقلام معیشتی و غذای گرم و یا نوشت افزار بین نیازمندان توزیع کنند.

    حجت السلام نورالله ولی‌نژاد تامین مبلغی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تهیه ماسک و لوازم ضدعفونی برای هیات‌ها، تامین هزینه بیماران نیازمند به ویژه بیماران کرونایی را از برنامه‌های جایگزین برای نذری مراسمات محرم امسال اعلام کرد.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همچنین با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، علم‌گردانی و هرگونه تجمع یا برگزاری هرگونه مراسم سنتی ماه محرم در استان ممنوع است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونایی استان بیش از ۴۰ سال سن داشتند و بیشتر مرگ و میرهای مبتلایان در رده سنی بالای ۶۰ سال بود.

    سراج‌الدین عارف‌نیا بیان کرد: ۶۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال که به علت بیماری کرونا جان خود را از دست دادند بیماری زمینه‌ای همچون دیابت و فشار خون داشتند.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *