×
×

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:
نقش موثر رسانه‌ها در کاهش جرائم

  • کد نوشته: 6974
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • ۰
  • فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نقشی موثر و تعیین‌کننده در پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.
    نقش موثر رسانه‌ها در کاهش جرائم
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نقشی موثر و تعیین‌کننده در پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

    سردار علیرضا مظاهری،  شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران استان، با قدردانی از حضور پررنگ رسانه ها در عرصه های مختلف، به نقش‌آفرینی مستمر خبرنگاران در کنار نیروهای مسلح در شرایط جنگ و صلح اشاره کرد و تقدیم چندین شهید خبرنگار را دلیلی بر این حضور دانست.

    وی با اشاره به سختی کار خبرنگاری گفت: فعالیت در عرصه خبر و اطلاع رسانی، بسیار استرس زا و دشوار است و با توجه به دریافتی های اندک مادی فعالان این عرصه، اگر عشق و علاقه به روشنگری و خدمت به مردم و نظام اسلامی نباشد، کسی نمی تواند مدت زیادی را در این عرصه دوام بیاورد.

    سردار مظاهری افزود: بسیاری از ضعف ها و آسیب های نگران کننده ای که در حوزه فرهنگی جامعه وجود دارد، با فعالیت هدفمند خبرنگاران و تلاش آنان برای تبیین ابعاد هجمه فرهنگی دشمنان برای مردم، قابل مهار و کنترل است.   

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی، رسانه را بخشی جدایی ناپذیر در حوزه فعالیت پلیسی دانست و گفت: شاید برخی از توصیه های بازدارنده پلیس برای مردم صرفا سلبی جلوه کرده و جامعه پذیری چندانی نداشته باشد، اما اگر همان دغدغه ها با قلم خبرنگاران نگاشته و بیان شود، نفوذپذیری بیشتری داشته و مورد پذیرش عمده افراد جامعه قرار می گیرد.  

    نقش موثر رسانه‌ها در کاهش جرائم
    نقش موثر رسانه‌ها در کاهش جرائم

    سردار مظاهری از اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی خراسان شمالی خواست تا همچون همیشه پلیس را در انجام رسالت خود یاری کرده و در راستای تعمیق باورهای دینی و ارزش های اعتقادی تلاش کنند.  

    وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از بودن در کنار مردم و اصحاب رسانه بر خود می بالد، ادامه داد: وضعیت کنونی جامعه، وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه را سنگین تر کرده است و باید خبرنگاران با تدوین و ترسیم وضعیت جامعه اخبار را به درستی و به دور از هرگونه جانبداری به مردم منتقل کنند تا آرامش جامعه حفظ شده و تشویشی در افکار عمومی ایجاد نشود.
     

    کاهش ۳۰ درصدی جانباختگان تصادفات 

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون آمار جانباختگان حوادث رانندگی نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته، گفت: در مجموع در طول این مدت تعداد تصادفات درون و برون شهری استان نیز ۴۷ درصد و شمار مصدومان این حوادث نیز ۲۸ درصد کاهش داشته است.  

    سردار مظاهری با بیان اینکه از ابتدای امسال هیچگونه سرقت مسلحانه و خشنی در استان نداشته ایم، افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ نیز اقدامات خوبی انجام شده است و از ابتدای سال جاری تا کنون در بحث کشف انواع مواد مخدر ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

    وی اظهار داشت: در حوزه جرائم فضای مجازی و مقابله با این جرائم نیز در مدت یاد شده شاهد کاهش ۲۵ درصدی جرائم بوده ایم که بیشترین این جرائم برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد بوده است.

    در این آیین از شماری از مدیران و خبرنگاران رسانه های خراسان شمالی قدردانی شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *