×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی
بالا بودن سرانه آموزشی مرزنشینان خراسان شمالی نسبت به کشور

  • کد نوشته: 6989
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: توجه دولت به مناطق محروم سبب شده تا سرانه فضای آموزشی در شهرستان مرزی راز و جرگلان این استان از میانگین کشوری این شاخص فراتر رود.
    بالا بودن سرانه آموزشی مرزنشینان خراسان شمالی نسبت به کشور
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: توجه دولت به مناطق محروم سبب شده تا سرانه فضای آموزشی در شهرستان مرزی راز و جرگلان این استان از میانگین کشوری این شاخص فراتر رود.

    امین فلاح در این ارتباط اظهار داشت: راز و جرگلان جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور شناخته شد که در بسیاری شاخص های توسعه وضعیت مناسبی ندارد اما در شاخص فضای آموزشی، فراتر از میانگین استانی و کشوری قرار گرفته است.  

    وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید،  توجه به توسعه مناطق محروم است، گفت: با نگاه ویژه دولت،  محرومت از زیرساخت های آموزشی این شهرستان مرزی رخت بربسته و اکنون از برخوردارترین شهرستان های منطقه است.  

    وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در شهرستان راز و جرگلان ۶.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که این رقم در استان ۵.۳ و در کشور ۵.۲ مترمربع است.  

    فلاح در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فضاهای آموزشی تخریبی راز و جرگلان نیز کمتر از میانگین استانی است، افزود: در این شهرستان، کمتر از پنج درصد مدارس، تخریبی است که این شاخص در استان ۱۱ درصد است.  

    بالا بودن سرانه آموزشی مرزنشینان خراسان شمالی نسبت به کشور
    بالا بودن سرانه آموزشی مرزنشینان خراسان شمالی نسبت به کشور

    وی با اشاره به برچیده شدن مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در سطح استان ۱۲۲ کلاس خشتی و گلی وجود داشت که از این تعداد،  ۸۲ کلاس درس مربوط به شهرستان راز و جرگلان بود که برچیده شد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: در سطح استان، ۱۱ درصد از مدارس تخریبی است که البته این رقم هم از میانگین کشوری آن پایین تر است.  

    بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

    ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۱۱ درصد تخریبی است.

    در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *