×
×

استاندار گلستان
رفع موانع ساخت پتروشیمی گلستان

  • کد نوشته: 7073
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • استاندار گلستان گفت که بخش عمده مشکل ساخت و راه‌اندازی طرح بزرگ پتروشیمی گلستان پس از ۱۵ سال و با همکاری ادارات و نهادهای اطلاعات، دادگستری و سپاه برطرف شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.
    رفع موانع ساخت پتروشیمی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان گفت که بخش عمده مشکل ساخت و راه‌اندازی طرح بزرگ پتروشیمی گلستان پس از ۱۵ سال و با همکاری ادارات و نهادهای اطلاعات، دادگستری و سپاه برطرف شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

    هادی حق‌شناس ا در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی هفته دولت گلستان بدون اشاره به جزییات موانع مورد نظر و چگونگی رفع آنها اظهار داشت: سرمایه‌گذار طرح پتروشیمی آماده آغاز ساخت پروژه است که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده بخش اصلی این کارخانه ساخته و به مرحله بهره برداری نزدیک شود.

    عملیات ساخت پتروشیمی گلستان سال ۸۵ آغاز شد و بیش از ۹۸ هزار گلستانی اقدام به خرید سهام این واحد کردند اما از آن زمان تاکنون فقط ۲ سالن (سوله) احداث و فنس کشی، درخت‌کاری و بلوارسازی و محوطه سازی کارخانه انجام شد.

    پتروشیمی استان گلستان قرار بود ۴ ساله به بهره‌برداری برسد.

    استاندار گلستان در ادامه به اکتشاف نفت و گاز در شهرستان مرزی گمیشان اشاره کرد و گفت: مقدمات انتقال دکل‌های حفاری انجام شده و در هفته دولت عملیات اکتشاف آن آغاز خواهد شد.

    حق شناس بیان کرد: یکی از مهمترین مصوبات شورای برنامه‌ریزی گلستان، تکمیل هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام استان است که از این تعداد ۱۵۰ پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

    وی پرورش میگو را یکی از ظرفیت های مهم توسعه اقتصادی گلستان دانست و گفت: در این استان ۶ هزار هکتار اراضی پرورش میگو با قابلیت راه اندازی ۲۵۰ سایت وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند برای ۱۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند.

    وی بر حضور بخش خصوصی در ساخت و بهره‌برداری از زیرساخت‌های استان تاکید کرد و گفت: باید بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت‌ها پروژه‌هایی مانند منطقه آزاد، شهرک صنعتی اترک، راه‌آهن اینچه برون، بندر خشک و سایر پروژه‌های بزرگ وارد کار شود.

    حق‌شناس گفت که اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح و طرح‌هایی که در هفته دولت آغاز می شود افزون بر ۴۵ هزار میلیارد ریال است.

    وی ادامه داد: میزان اعتبارات امسال گلستان در هفته دولت ۲ برابر سال گذشته و ۴ برابر سال قبل از آن است.

    استان گلستان با جمعیت حدود ۱.۹ میلیون نفر در حوزه اقتصادی مزیت‌های نسبی بالا دارد چراکه علاوه بر کشاورزی بودن؛ با بهره مندی از پایانه‌های مرزی و ظرفیت‌های ترانزیتی با کشورهای حوزه دریای خزر مراودات تجاری و فرهنگی دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *