×
×

طلای سفیدمحصول استراتژیک گلستان به بارنشست

  • کد نوشته: 7078
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • همزمان با نزدیک شدن به ششمین ماه سال و پس از چندین ماه همت و تلاش و زحمات شبانه روزی کشاورزان پنبه کار گلستان در۲ مرحله کاشت و داشت این محصول استراتژیک، مزارع طلای سفید بویژه در نواحی شرقی این منطقه شمالی کشور به بارنشست و کشاورزان آماده برداشت "وش" از سطح بیش از ۲۱ هزار هکتار مزارع هستند.
    طلای سفیدمحصول استراتژیک گلستان به بارنشست
  • تبلیغ هدفمند

    همزمان با نزدیک شدن به ششمین ماه سال و پس از چندین ماه همت و تلاش و زحمات شبانه روزی کشاورزان پنبه کار گلستان در۲ مرحله کاشت و داشت این محصول استراتژیک، مزارع طلای سفید بویژه در نواحی شرقی این منطقه شمالی کشور به بارنشست و کشاورزان آماده برداشت “وش” از سطح بیش از ۲۱ هزار هکتار مزارع هستند.

    بنا به اظهارت، علی موسی خانی، رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان سال جاری در بیش از۲۱ هزارهکتار مزارع استان کشت پنبه انجام شده که هفت هزار هکتار آن در قالب بهاره و مابقی تابستانه (که بعد از برداشت گندم، جو و کلزا ) می باشد.

    وی پیش بینی پنبه  تولیدی سال جاری را از مزارع گلستان  ۴۲ هزار تن وش اعلام و افزود: زمان برداشت وش از اوائل شهریور به تدریج شروع و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

    موسی خانی اضافه کرد: قیمت خرید این محصول به صورت توافقی بوده و تا کنون هیچ قیمتی اعلام نشده اما سال گذشته قیمت هر کیلوگرم پنبه حدوداً بین ۷۰ الی۷۵ هزار ریال بوده است.

    از مجموع ۲۱ هزار هکتار سطح زیرکشت پنبه گلستان،بیش از پنج هزار هکتار آن در شرق استان و شهرستان گنبدکاووس کشت شده که به اظهاررییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان، سه هزار و ۳۴۹ هکتار آن در قالب کاشت بهاره و مابقی تابستانی بوده است.

    طلای سفیدمحصول استراتژیک گلستان به بارنشست
    طلای سفیدمحصول استراتژیک گلستان به بارنشست

    عبدالملک آرخی افزود: پیش بینی می شود که تولید مزارع این محصول استراتژیک و نحصر به فرد گلستان در گنبدکاووس ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن وش باشد که به تدریج از شهریور ، کار برداشت آن آغاز می‌شود.

    استان مرزی گلستان با واقع بودن در نقطه شمالی ایران با دارا بودن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان، ۶۶۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی را دارا می باشد که همه ساله قسمتی از آن زیر کشت محصولات زراعی منجمله پنبه قرار می گیرد.

    بنا به اظهارات کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، استان گلستان همواره همراه استانهای “خراسان رضوی” و “فارس” جزءاستان‌های نمونه و برتر کشور در زمینه کاشت و  تولید پنبه قرار گرفته است./ ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *