×
×

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز
پویش خانه های حسینی درآموزش و پرورش البرز

  • کد نوشته: 7167
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۲
  • ۰
  • معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت ماه محرم پویش خانه های حسینی دراین استان با شعار "هرخانه یک هیئت مذهبی " درفضای مجازی کلید خورد.
  • تبلیغ هدفمند

    معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت ماه محرم پویش خانه های حسینی دراین استان با شعار “هرخانه یک هیئت مذهبی ” درفضای مجازی کلید خورد.

    فرشته فهمیده گفت: این پویش دانش آموزی با هدف برپایی آیین‌های محرم، عزاداری برای سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع)، اهل‌بیت(ع) و یاران با وفایش و زنده نگه داشتن ارزش‌های والای قیام عاشورا اجرایی شد.

    پویش خانه های حسینی درآموزش و پرورش البرز
    پویش خانه های حسینی درآموزش و پرورش البرز

    وی با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه اشک ریختن بر رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدای کربلا است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری این آیین معنوی نسبت به سال های گذشته متفاوت تراست.

    وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرزبا اجرای این پویش به دنبال نصب کردن پرچم های یا امام حسین (ع) ویا ابوالفضل با مشارکت دانش آموزان واولیا درسردرخانه های استان است.

    معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد:علاقمندان به شرکت دراین پویش تا ۱۲ شهریورماه که مصادف با ۱۳ محرم می باشد فرصت دارند عکس های گرفته شده ازنصب پرچم در سردرخانه ها و مراسم عزاداری خانگی خود را درشبکه شاد،حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان البرزبارگذاری و ارسال کنند.

    وی گفت:عکس های ارسالی از دانش آموزان درشبکه دانش آموزی شاد به نام دانش آموزان انتشار می یابد و به قید قرعه به  ۳۰ نفراز دانش آموزان هدایایی فرهنگی به یاد شهدای کربلا اهدا می شود.

    فهمیده سیاه پوش کردن فضای مدارس و اداری، عزاداری درفضای باز مدارس و اداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،برگزاری مسابقات فرهنگی و نشرمطالبی با موضوع ماه محرم و قیام عاشورایی درشبکه های اجتماعی و کانال های فعال درحوزه معاونت پرورشی مدارس، کانون های فرهنگی تربیتی وتشکل های دانش آموزی را از دیگربرنامه های ایام محرم برای دانش آموزان این استان برشمرد.

    وی بیان داشت: هدف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این بود که آزادگی را به شیعیان بیاموزد.

    معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: همین روحیه بود که به فرزندان این سرزمین آموخت تن به ذلت ندهند و درمقابل ستمگران و زورگویان سر تعظیم فرود نیاورند.

    وی ترویج فرهنگ عاشورایی درجامعه را یک موضوع بسیار مهم دانست واضافه کرد: همه ساله با آغاز ماه محرم و اشتیاق نوجوانان و جوانان به حضور درمراسم‌های ویژه عزاداری می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای اجرای برنامه فرهنگی دینی باشد.

    وی تاکید کرد: پرداختن به مبانی دینی و معرفتی در آموزه‌های شهروندی بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل انجام اقدامات فرهنگی نقش بسزایی در تقویت فرهنگ عاشورایی و پیام قیام عاشورا به مردم دارد.

    استان البرز۵۰۰ هزاردانش آموزدارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *