×
×

مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان
پا گرفتن۱۰۰خانه جوان تا پایان دولت

  • کد نوشته: 7215
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۴
  • ۰
  • مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ خانه جوان در کشور فعال است که تا پایان دولت تدبیر این رقم ۲ برابر خواهد شد.
    پا گرفتن۱۰۰خانه جوان تا پایان دولت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ خانه جوان در کشور فعال است که تا پایان دولت تدبیر این رقم ۲ برابر خواهد شد.

    امیرحسین آل‌اسحاق روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خانه جوان بجنورد اظهار داشت: ارتقای سرانه ورزشی استان ها، با توسعه زیرساختها براساس استانداردها و غنی سازی اوقات فراغت از طریق خانه های جوان از ماموریت های اصلی دولت بوده است.

    وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره اشتغال به جوانان خاطرنشان کرد: در حوزه ملی ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته شده که جوانان از هفته آینده می توانند با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان استانها و شهرستان ها، از ضوابط و آیین نامه ها آگاه شده و با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت از آن بهره مند شوند.

    مدیرکل طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان افزود: سال گذشته نیز در حوزه اشتغال ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه های مراکز رشد، طرح های استانی و مهارت آموزی سربازان هزینه شده بود که این رقم نسبت به سه سال پیش از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

    وی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی اوقات فراغت تا پایان سال افزود: نکته قابل تمرکز امسال این وزارتخانه، مهارت آموزی در اوقات فراغت است، به گونه ای که درصدد هستیم برنامه های متناسب با اوقات فراغت در شرایط کرونایی نیز به آن افزوده شود، تا بتوان به بهترین صورت از زمان کارهای غیرآموزشی معمول استفاده کرد.

    پا گرفتن۱۰۰خانه جوان تا پایان دولت
    پا گرفتن۱۰۰خانه جوان تا پایان دولت

    آل اسحاق با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند نقش موثری در کارآفرینی داشته باشند، تصریح کرد: اگرچه در ایام شیوع کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی برای نشاط و بهبود کیفیت زندگی لغو و با وقفه مواجه شد ولی سمن ها نباید از نقش خود برای گسترش ازدواج و اشتغال غافل شوند.

    مدیرکل طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز به خراسان شمالی سفر کرد که از برنامه های وی افتتاح خانه جوان بجنورد و کلنگ زنی هتل ورزش در مجموعه ورزشی تختی این شهر بود.

    برگزاری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، نشست های هم اندیشی، ارائه مشاوره و ازدواج جوانان و تفریح و سرگرمی ورزشی از مهم ترین عناوین برنامه های خانه های جوان ذکر شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *