×
×

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی
سرمایه گذاری واستقراردرپارکها مزایای همچون مناطق آزاد دارد

  • کد نوشته: 7297
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۶
  • ۰
  • مهران گرمه رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر از : حمایت 23 میلیاردی سالجاری پارک علم و فناوری به واحدهای فناور خراسان شمالی در شرایط کرونایی، که از محل منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حساب ۱۰ واحد فناور واریز شده است داد.
    سرمایه گذاری واستقراردرپارکها مزایای همچون مناطق آزاد دارد
  • تبلیغ هدفمند

    مهران گرمه رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر از : حمایت ۲۳ میلیاردی سالجاری پارک علم و فناوری به واحدهای فناور خراسان شمالی در شرایط کرونایی، که از محل منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حساب ۱۰ واحد فناور واریز شده است داد.

    مهران گرمه با اشاره به اینکه از این میزان تسهیلات۱۱میلیارد ریال آن توسط پارک استان به ۱۵ شرکت دانش بنیان فناور تعلق گرفته و بیش از۸میلیارد ریال آن نیز از محل محل منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ۱۰ واحد استان پرداخت گردیده است.

    رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره شرایط کنونی که منجر به آسیب زدن به برخی واحدهای فناور شده گفت: چهار میلیارد ریال به چهار واحد فناور زیان دیده از کووید-۱۹ توسط صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی واز محل طرح کروناپلاس، اختصاص داده شده است.

    وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت های دانش بنیان با ایجاد نوآوری و تولید محصولات جدید و مبتکرانه کمترین آسیب را از شاریط موجود و شیوع کرونا دیده اند که این نوآوری و ابتکارات در کنار دریافت تسهیلات خاص منجر به رونق کسب و کارشان حتی گردیده است .

    وی گفت : در این راستا تعدادی از این شرکت ها با ابداع نوآورانه ای که داشتند موفق به راه اندازی خط تولید بخش از نیازهای جامعه که هم اکنون در میدان مقابله با کرونا به آن نیاز است ، راه اندازی کنند که می توان به تولید تب‌سنج غیرتماسی اشاره کرد که موفق به دریافت مجوز تولید از وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو شده که به‌زودی شاهد راه اندازی خط تولید آن خواهیم بود.

    سرمایه گذاری واستقراردرپارکها مزایای همچون مناطق آزاد دارد
    سرمایه گذاری واستقراردرپارکها مزایای همچون مناطق آزاد دارد

    گرمه با اشاره به اینکه کلیه پارک های علم و فناوری برخوردار از همه امکانات و مزایای مناطق آزاد اقتصادی هستند اظهار داشت: سرمایه گذاری و استقرار در پارک های علم و فناوری ویژگی هایی همچون مناطق آزاد دارد که باعث تسهیل در امر تولید می شود.   

    رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به حمایت های پارک علم و فناوری افزود: اجاره بهای ۲ ماه از سال واحدهای فناور وشرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فضای پارک مورد بخشودگی قرار گرفت، که علاوه بر این اجاره ۲ ماه دیگر این مراکز با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردارگردیده ودریافت اقساط تسهیلات آنان نیز در مدت مذکور مورد تعویق قرار گرفت.

    وی در اشاره پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان گفت: با وجود اینکه راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در استان راه اندازی شده اما متاسفانه هنوز مجموعه های دانش بنیان قادر به استفاده از منابع آن نیستند چرا که شهامدار آن صندوق شکوفایی و نوآوری کشور است.

    وی گفت به همین خاطر صندوق شکوفایی کشور قادر نیست خطی اعتباری برای شرکت های دانش بنیان تعریف داشته باشد در صورتی که اگر اینگونه نبود استان توانایی این را داشت تا ۹ برابر منابع خود را برای شرکتهای دانش بنیان خط اعتباری دریافت نماید.که بزودی این خلا با ورود چند بخش خصوصی برطرف خواهد شد که با جایگزین شدن این شرکت ها و خرید سهام صندوق شکوفایی و نوآوری خط اعتباری با اعتبار ۱۳۵ میلیاردی برای شرکت های دانش بنیان مهیا می شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه  صندوق پژوهش و فناوری در استان از اسفند سال گذشته با پیگیری و تلاشهای زیاد و با هدف ایجاد حمایت مالی از واحدهای فناور تشکیل شد از آن زمان تا بدین لحظه ارائه تسهیلات و کمک های مختلف به واحدهای فناور، به غیر از شرکت های دانش بنیان، آغاز شده است.

    بنا به گزارش از سامانه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد شرکت های دانش بنیان در این استان از تیرماه سال گذشته تا بدین لحظه با روند افزایشی ۴۵ درصدی از ۱۲ به ۱۷ شرکت تغییر یافته که این روند افزایش می تواند با حمایت و ارائه تسهیلات مورد نیاز موجب ورود جونان و نخبگان در عرصه فناوری و ایجاد شکوفایی و پیشرفت استان را در پیش خواهد گرفت.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *