×
×

استاندار خراسان شمالی
اعتبارات ملی جذب کنید تشویق شوید

  • کد نوشته: 7336
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۸
  • ۰
  • محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر جذب اعتبار از طریق وزارتخانه‌ها از مدیران دستگاه های اجرای استان خواست تا برای امر تلاش کنند چرا که اعتبارات استانی، دیگر پاسخگوی نیاز برای انجام کارها در استان نمی باشد.
    اعتبارات ملی جذب کنید تشویق شوید
  • تبلیغ هدفمند

    محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر جذب اعتبار از طریق وزارتخانه‌ها از مدیران دستگاه های اجرای استان خواست تا برای امر تلاش کنند چرا که اعتبارات استانی، دیگر پاسخگوی نیاز برای انجام کارها در استان نمی باشد.

    شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان داشت: مکرراً از روسای دستگاه ها و سازمانهای اجرایی خواسته شده که نسبت به جذب اعتبارات مازاد مورد نیاز از وزارتخانه ها متبوع خود به استان تلاش و کوشش لازم را انجام دهند و از این به بعد هر نوع اقدام صورت گرفته در این خصوص توسط مدیران باید گزارش و اطلاع داده شود.

    وی با تصریح بر اینکه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،را مکلف و مامور نمودیم تا هر سه ماه یکبار عملکرد مدیران استان را در زمینه جذب اعتبارات اعتبارات ملی که مازاد بر اعتبارات استانی می باشد را مورد گزارش قرار دهد.

    وی با خطاب به مدیران گفت: مگر کمبود بودجه و اعتبار ندارید، باید برای جذب سرمایه و اعتبار از داشته های استانی دل بکنید و برای این امر می بایست وقت خود را تنظیم و با حضور در وزارت خانه های متبوع خود و با سماجت وچانه زنی و پیگیری نسبت به جذب اعتبارات ملی از تهران را نمائید.

    شجاعی گفت: گاهاً وزارتخانه ها اعتباراتی دارند که بخش هنگفت از آن استفاده نمی شود،و این می تواند ظرفیتی باشد که با پیگیری و تلاش مدیران، تبدیل به فرصت و جذب اعتبار و ایجاد سرمایه شود و بر این اساس بخشی از اعتبارات مورد نیاز استان را برآورده سازد.

    مدیران کم کار اعتبارات خود را به مدیران پرتلاش می دهند

    شجاعی گفت:: مدیرانی که در جذب اعتبارات ملی از وزرات خانه های خود در تهران موفق عمل کنند و مازاد بر اعتبار استانی اعتبار ملی را جذب نمایند بعنوان تشویق بخشی از اعتبارات دستگاه های کم کار را نیز دریافت خواهند نمود.

    وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از سهم ناچیز مشارکت بخش خصوصی افزود: جهت توسعه و پیشرفت، ناگزیریم که از بخش خصوصی نیز بهره ببریم،که متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم و در بخش خصوصی وضعیت مطلوبی را نداریم.

    اعتبارات ملی جذب کنید تشویق شوید
    اعتبارات ملی جذب کنید تشویق شوید

    ۱۲ درصد سهم بخش خصوصی از آموزش را داریم

    شجاعی با تاکید بر اینکه صرفاً فقط ۱۲ درصد از دانش آموزان جذب مدارس خصوصی شده اند، بر لزوم کمک به توسعه این مدارس افزود: در این خصوص، با تامین چند هکتار زمین با قیمت کارشناسی مناسب، نسبت واگذاری به بخش خصوصی تعیین گردیده است.

    وی در خصوص همکاری و ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اجرای پروژه های استانی گفت: این قرارگاه با ورود به ۲۵ استان کشور در بخش عمرانی ورود پیدا نموده است که خراسان شمالی تا بدین لحظه نسبت به آن بی بهره بوده که اخیرا با پیگیری های صورت گرفته ، قرار است نتایج مطلوبی را در استان به واسطه این قرارگاه انجام گیرد.

    وی در ادامه افزود علاوه بر تخصیص اعتبار۳۵۰ میلیاردی سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان، گفت: با تلاش های صورت گرفته ، در سالجاری نیز اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال دیگر، به منابع سال گذشته افزوده می شود.

    علی بیگ زاده معاون توسعه و منابع استاندار نیز در این نشست با اشاره به محروم ماندن برخی از محصلین نسبت به آموزش در شبکه آموزش شاد گفت: به علت عدم وجود بستر مناسب، سال تحصیلی گذشته عده ای از فرزندان ما موفق نشدند در برنامه شبکه شاد حضور یافته اما در سالجاری در تلاش یم تا مشکلات سال گذشته برطرف شود.

    بیگ زاده با تاکید براینکه : سالجاری، آموزش به فرزندان در سه حالت کرونایی ( قرمز، نارنجی و سفید) به صورت غیرر حضوری و از راه دور، نیمه حضوری و یا حضوری صورت خواهد پذیرفت.

    نیاز به تسهیلات ۱۷۵۰میلیاردریالی ساخت مدارس خصوصی

    حسن پارسی پور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: برای ساخت مدارس خصوصی ۸۰ نفر از موسسان این مدارس متقاضی کمک برای ساخت مدرسه شده اند. که میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این نوع مدارس ۱۷۵۰میلیاردریال می باشد.

    تامین زمین برای احداث مدارس خصوصی

    عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این زمینه گفت: از آنجایی که عمدتاً بنای اکثر مدارس غیردولتی در اماکن مسکونی شکل گرفته ۸۴ مدرسه دارای فضای استیجاری بوده و فقط ۲۵ مدرسه دارای مکان ملکی میباشد

    سعیدی درباره میزان جذب مدارس خصوصی، بیان داشت: بیشترین میزان جذب دانش آموزان در مدارس خصوص به ترتیب مرکز استان با ۱۵ درصد، اسفراین ۱۴ درصد و شیروان ۱۲ درصد می باشد.

    وی درخصوص تامین زمین جهت احداث مدارس بخش خصوصی، گفت: ۱۸ قطعه زمین در سه شهرستان، با کاربری آموزشی توسط شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی استان، تعیین و معرفی شده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه : جهت ایجاد و ساخت مدارس غیردولتی در بجنورد به ۶ قطعه زمین به مساحت بیش از ۲۳ هزار مترمربع، در اسفراین یک قطعه به مساحت ۹۴۸ مترمربع و شیروان ۱۱ قطعه به مساحت بیش از ۳۲ هزار مترمربع پیشنهاد شده است.

    عضویت نخبه روستای قلی در مجمع نخبگان استان

    شجاعی استاندار در پایان این نشست، ضمن قدردانی از خانم محبوبه وحدانی، دارنده رتبه نخست کنکور دکتری، این نخبه اهل روستای «قلی» شهرستان جاجرم، با دعوت استاندار به عضویت مجمع نخبگان خراسان شمالی درآمد.

    نکته قابل تامل که در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ها به آن کمتر توجه می شود :

    می توان با جذب مدیران جوان و کمک مدیران گذشته به عنوان مشاور به راحتی اعتبارات ملی را با پشتکار و جسارتی که جوانان دارند جذب نمود. یادمان نرود همین جوانان ۲۰ساله فرمانده هان ۸ سال دفاع مقدس بودن که جنگ تحمیلی را با جسارتی که داشتن پیروز شدند و قطعا اگر جوانان ۴۰ سال گذشته با از خودگذشتگی همان زمان جای خود را به تازه نفس ها بدهند خواهیم توانست در این جنگی تحریمی نیز پیروز شویم .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *