×
×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان
ایجاد ۹۶۳ فرصت شغلی جدید در حوزه آبخیزداری

  • کد نوشته: 7363
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۹
  • ۰
  • ابوطالب قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: انتظار می رود با اجرای 33 طرح با اعتبار بالغ بر 263 میلیارد ريال 963 فرصت شغلی جدید در عرصه آبخیز داری ایجاد شود .
    ایجاد ۹۶۳ فرصت شغلی جدید در حوزه آبخیزداری
  • تبلیغ هدفمند

    ابوطالب قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: انتظار می رود با اجرای ۳۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۲۶۳ میلیارد ریال ۹۶۳ فرصت شغلی جدید در عرصه آبخیز داری ایجاد شود .

    قزل سفلو اظهار داشت: اجرا این طرح ها که مطابق با اولویت های این اداره کل در شهرستانهای گرگان،گنبد،مراوه تپه،بندرگز، آزادشهر ،رامیان،کردکوی،مینودشت،کلاله،آق قلا و علی آباد کتول می باشد.

    وی به طرح زراعت چوب در گنبد و علی آباد اشاره کرد و افزود:با ایجاد سازه های سنگی و ملاتی، گابیونی و بندخاکی ،بازسازی دهنه ۳ چشمه و ایجاد آبشخور بر روی این دهنه ها در مراتع ،خرید و نصب ۸۰ آبشخور گالوانیزه فلزی و اجرای ۴ طرح انتقال و غرس نهال بیابانی در مناطق شمالی استان و اجرای طرح جنگلداری عرب داغ کلاله از جمله طرح های روز آبخیزداری گلستان می باشد.

    قزل سفلو با اشاره به بهره برداری رسیدن چندین طرح عمرانی تا دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲۳۷ میلیاردریال خبرداد و گفت این طرح در شهرستان های گرگان، آزادشهر، کلاله، مراوه تپه، علی آباد، گالیکش، کردکوی و مراوه تپه اجرایی خواهد شد. که با به ثمر رسیدن این پرژوه ها می توان به ۲۹۰ فرصت شغلی جدید دست یافت.

    ایجاد ۹۶۳ فرصت شغلی جدید در حوزه آبخیزداری
    ایجاد ۹۶۳ فرصت شغلی جدید در حوزه آبخیزداری

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: می توان اشتغال پایداری را با طرح های آبخیزداری که به سبب تغذیه مفید ومناسبی که منابع آبی زیرزمینی که موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی در استانی چون گلستان که دارای طبیعت بکر چهار فصل می باشد و در آن تولید در تمام فصول سال ادامه دارد؛ در جهت ایجاد اشتغالی جهشی شاهد باشیم.

    گلستان را می توان از جمله استانهای منحصر به فرد دنیا که بیش از نیمی از ۱۳ اقلیم دنیا را در عرصه منابع طبیعی داراست شناخت که از شمال با ترکمنستان به وسعت ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی و در بخش جنوبی از غرب تا شرق بندرگز تا کلاله می توان به ۴۵۲ هزار هکتار جنگلی آن اشاره داشت. گلستان علاوه برتمام این موارد دارای دریای خزر به وسعت ۱۲۰ کیلومتر از بندرگز تا گمیشان و و جود بیش از ۶۶ هزار هکتار زمین زراعی با ۳۰ هزار هکتار باغ های مثمر ثمر می باشد.

    می توان به این نکته مهم اشاره داشت که گلستان سرزمینی کشاورزی است که بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون ۹۰۰ هزار نفری آن کشاورز هستند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین :

    می توان با شناسایی مناطق بکر طبیعی استان و ایجاد زیر ساخت های لازم موجب ایجاد اشتغال پایدار در بحث های گردشگری و جذب گردشگر شد تا جایی که حتی به عرصه های طبیعی خسارتی وارد نشود اما بشود از وجود آن به بهترین نحو استفاده نمود چرا که گلستان همانطور که گفته شده دارای بیش از نیمی از ۱۳ اقلیم دنیا یعنی ۷ اقلیم را دارا می باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *