×
×

فرماندار گرگان
اگر اقدام نشودشاهکوه نیززیارت می شود

  • کد نوشته: 7535
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
  • ۰
  • محمد حمیدی فرماندار گرگان در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز گفت:از ابتدای سال تا کنون 189 ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت شناسایی که در غالب تخلف تشکیل پرونده داده شده است.
    اگر اقدام نشودشاهکوه نیززیارت می شود
  • تبلیغ هدفمند

    محمد حمیدی فرماندار گرگان در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز گفت:از ابتدای سال تا کنون ۱۸۹ ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت شناسایی که در غالب تخلف تشکیل پرونده داده شده است.

    حمیدی گفت:یکی از دغدغه های مهم فرمانداری رسیدگی و پیگیری تخلفات در بافت روستاهای گردشگری از جمله زیارت می باشد که ابتدای سال جاری تا کنون با شناسایی۱۸۹ تخلف ساز و تشکیل پرونده آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

    حمیدی با اشاره اینکه تا کنون حکم آزادسازی ۱۲۰ پرونده از ۱۴۵ تخلف مربوط به اراضی آب منطقه ای که مراجع قضایی ارسال شده ،صادر گردیده است.

     فرماندار گرگان از بررسی ۱۲ مورد از ۳۲ مورد تخلف شناسایی شده در محدوده های امور اراضی در مراجع قضایی در مرحله بررسی است خبر داد و گفت : در حوزه منابع طبیعی نیز ۱۲ پرونده در روستای زیارت تشکیل شده است که انتظار می رود با بازرسی و اقدامات صورت گرفته جلوی احداث بناهای غیر مجاز را در این روستاها بگیریم.

    وی در ادامه از همکاری پلیس انفال که با محوریت منابع طبیعی، شهرداری،جهادکشاورزی ،محیط زیست و راهداری تشکیل شده تاکید و گفت این واحد می بایست با انجام بازدیدهای هفته ای از ساخت و سازها و انجام گزارش تخلفات به مراجع قانونی تا حصول نتیجه پیگیری کند .

    فرماندار گرگان گفت: این پلیس تا کنون توانسته با انجام ۱۱۲ مورد بازدید انجام دهد که از این تعداد ۹۱ مورد آن مربوط به روستای زیارت می باشد.

    فرماندار گرگان علاوه بر ساخت و سازهای صورت گرفته غیر قانونی در روستای زیارت با اشاره به تخلفات شهرک پارادایز نیز خاطرنشان کرد: ابتدا باید گزارشی مبنی بر تعداد خانوارها و خانه های دارای پروانه ساخت و کسانی که انشعابات قانونی دارند در این منطقه تهیه شود تا بتوانیم ساخت و سازهای که بدون مجوز وغیرقانونی احداث شدند را شناسایی کنیم. که در این بین نیز با اشاره به تخلفات صورت گرفته در منطقه شاهکوه خواستار رفع مشکلات ایجاد شده در این روستای کوهستانی شد.

    وی افزود: با روند فعلی که روستای شاهکوه در زمینه ساخت و سازهای غیر قانونی در پیش دارد این که به سرنوشت روستای زیارت که منجر به از دست دادن شکل و بافت اصلی خود شد مبتلا شود دوراز انتظار نیست و حتما باید با اقدامات لازم مانع از این سرنوشت شد.

    فرماندار گرگان از میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا با ایجاد ارتباط و تعامل تنگاتنگ با مردم منطقه و تشویق آنها نسبت به بازسازی و تعمیر بافت های تاریخی روستا مطابق با استاندارهای تاریخی انجام دهند.

     وی با تاکید بر اینکه : اگر به دنبال حفظ بافت تاریخی هستیم باید با مردم تعامل و همکاری داشته باشیم و آنها را از سردرگمی نجات دهیم. چرا که بخشی از منازل مسکونی در این منطقه نیازمند بازسازی و تعمیر هستند که باید با مردم در این بخش همراهی داشته باشیم.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین:

    با ایجاد زیر ساخت های لازم و انجام مکرر بازدیدها میدانی می توان جلو هر نوع ساخت و ساز غیر مجازی را گرفت البته باید این را هم در نظر داشته که نباید در این راه هیچگونه تبعیضی نیز قائل شد و اینکه مدیر یا مقامی بتواند برای خود در مناطق تفریحی گردشگری ساخت و ساز داشته باشد اما بیایم جلوی سایرین را نسبت به این امر بگیریم اگر که اراضی ملی متعلق به همه است پس نباید فقط افراد خاص با خرج کردن از آن سهیم شوند در این صورت دیگر نمی توان از عنوان اراضی ملی استفاده کرد .

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *