×
×

وزیر راه و شهرسازی
هزینه۸۰هزارمیلیاردی توسعه زیرساخت های جاده ای کشور

  • کد نوشته: 7545
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
  • ۰
  • محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای توسعه زیرساخت های جاده ای در کشور هزینه شده است.
    هزینه۸۰هزارمیلیاردی توسعه زیرساخت های جاده ای کشور
  • تبلیغ هدفمند

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای توسعه زیرساخت های جاده ای در کشور هزینه شده است.

    محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بزرگراه گچساران بهبهان اظهار داشت: این اعتبار برای توسعه زیرساخت های جاده ای شامل راه های اصلی، فرعی، ریلی و روستایی هزینه شده است.

    وی با اشاره به اهمیت احداث بزرگراه ها در ارتقای ایمنی جاده ها بیان کرد: طول آزاد راه های کشور که پیش از دولت تدبیر و امید ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر در زمان حاضربه سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:پارسال ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور افتتاح شد و تا پایان دولت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

    اسلامی ابراز داشت:طول راه های روستایی کشور هم اکنون ۲۰۶هزار کیلومتر است.


    وی گفت: طول خطوط ریلی کشور از حدود۱۰هزار و ۴۰۰کیلومتر تا پایان دولت به ۱۵هزار کیلومتر خواهد رسید.

    وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:همچنین طول بزرگراه های کشور از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۳ هزار کیلومتر افزایش می یابد که بخشی از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این افتتاح و بخشی دیگر نیز تا پایان دولت ساخته می شود.

    وی با اشاره به نبود هیچ تبعیضی در ایجاد بزرگراه و آزاد راه در استان های مختلف کشور افزود: تحقق عدالت در توسعه جاده ها برای دولت در شمال و جنوب ،غرب و شرق هیچ فرقی نمی کند.

    هزینه۸۰هزارمیلیاردی توسعه زیرساخت های جاده ای کشور
    هزینه۸۰هزارمیلیاردی توسعه زیرساخت های جاده ای کشور

    وزیرراه و شهرسازی عنوان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تردد شمار در جاده های کشور وجود دارد که نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای دارد.

    وی تاکید کرد: وجود تردد شمارها بیانگر میزان ظرفیت جاده هاست  و براساس آن میزان نیاز به آزادراه ها و بزرگراه ها در کشور به صورت ریاضی محاسبه می شود.

    اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در رفاه حال مردم،کاهش سوانح جاده ای و سهولت حمل و نقل آسان افزود: بهبود راه های ارتباطی خشت اول توسعه پایدار است. 

    وزیر راه وشهرسازی برای افتتاح و کلنگ زنی از چندین طرح عمرانی به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *