استاندار خراسان جنوبی گفت: خسارت‌های وارده به همه واحدهای مسکونی روستایی استان در سیل اخیر، جبران می‌شود.
×
×

استاندار خراسان جنوبی
جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 7596
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۵
  • ۰
  • استاندار خراسان جنوبی گفت: خسارت‌های وارده به همه واحدهای مسکونی روستایی استان در سیل اخیر، جبران می‌شود.
    جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان جنوبی گفت: خسارت‌های وارده به همه واحدهای مسکونی روستایی استان در سیل اخیر، جبران می‌شود.

    محمد صادق معتمدیان افزود: سیل اخیر (هفته اول شهریور امسال) به ۹۳ روستا در بخش مرکزی بیرجند و بخش‌هایی از شهرستان‌های خوسف، سربیشه و قاینات، خسارت‌هایی وارد کرد.

    وی گفت: با حضور به موقع فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خسارت‌های وارده برآورد شده است.

    استاندار خراسان جنوبی از اقدام خوب استان در برخورداری واحدهای مسکونی روستایی از بیمه حوادث گفت و افزود: امسال در اقدامی بی‌نظیر همه ۸۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی استان از بیمه رایگان برخوردار شده‌اند.

    وی تصریح کرد: با استفاده از همین بیمه، خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان جبران و خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها نیز به زودی رفع می‌شود.

    جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی خراسان جنوبی
    جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی خراسان جنوبی

    معتمدیان درخصوص مشکل پیش آمده در توزیع گاز مایع هم گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در این زمینه در کل کشور رخ می‌داد، به علت نبود آمار و اطلاعات درست بود لذا دولت برای ساماندهی این امر، طرح الکترونیکی فرآورده‌های نفتی را آغاز کزد. 

    به گفته وی این طرح در مراحل اول و دوم برای نفت سفید و نفت گاز بوده و الان در مرحله سوم، موضوع گاز مایع را در دستور کار دارد. 

    استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، همه افرادی که در مناطق فاقد شبکه گاز سکونت دارند یا صنوفی که به گاز مایع احتیاج دارند، می‌بایست تا اول شهریور در سامانه تجارت آسان ثبت‌نام می‌کردند. 

    وی تاکید کرد: از مجموع ۳۹ هزار نفر جامعه هدف ما در بحث نیاز به گاز مایع، حدود ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند لذا از همه آنهایی که به گاز مایع نیاز دارند درخواست می‌شود به جهت ساماندهی شرایط به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند. 

    وی با تاکید بر اینکه ما در استان برای تامین گاز مایع جامعه هدف مشکلی نداریم متذکر شد: بخش عمده‌ای از مشکلات موجود، مربوط به رانندگانی است که نسبت به گازسوز کردن خودروهای خود به شیوه غیراستاندارد و ناایمن اقدام کرده‌اند و به جهت تامین گاز LPG به این کپسول‌ها نیاز دارند. 

    معتمدیان گفت: طبق ابلاغیه دولت به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی استان‌ها، همه خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت‌بارها، در یک هفته به صورت رایگان گازسوز و از امکانات استاندارد برخورداری از گاز CNG بهره‌مند می‌شوند.

    وی از دستور اکید خود به فرمانداران و مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت و اظهار داشت: با وجود تعیین سهمیه به میزان چهار کپسول برای هر خانوار، به فرمانداران تکلیف شده در صورت نیاز خانواده‌ها در مناطق شهری و روستاهایی که به شبکه گاز متصل نیستند، سهمیه بیشتری توزیع شود.

    استاندار خراسان جنوبی بیان  کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، مکلف به تامین این نیاز است.

    وی همچنین گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تجاری رفاهی شرق کشور در بند دره بیرجند به زودی آغاز می‌شود. 

    معتمدیان افزود: طی چند هفته آینده، بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان، عملیات اجرایی این مرکز تجاری رفاهی را شروع می‌کند.

    وی تاکید کرد: این پروژه در ادامه اقدامات انجام شده در طرح زیباسازی منطقه گردشگری بند دره اجرا می‌شود.

    استاندار خراسان جنوبی از عزم مدیران در راستای بهسازی و زیباسازی بند دره گفت و افزود: با وجود تعطیلات نوروزی و شیوع بیماری کرونا، با همت مدیران در کمتر از ۶ ماه، شاهد تحول در این تفرجگاه هستیم. 

    وی همراهی بنیاد مستضعفان و اداره کل اوقاف و امور خیریه را در تامین زمین مورد نیاز برای توسعه ورودی بند دره و تهیه طرح‌های رفاهی قابل تقدیر خواند. 

    وی سپس به تشریح اقداماتی پرداخت که طی یک سال گذشته در زمینه تامین تفرجگاه در مناطق مختلف استان عملیاتی شده است و گفت: اجرای ۳۰ پارک و تفرجگاه بنا به ظرفیت هر شهر در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفت که در حال حاضر با میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان در حال انجام است.

    معتمدیان به اجرای بزرگترین پارک در شمال شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: در شمال شهر، میزان سرانه فضای سبز با تراکم جمعیت همخوانی ندارد لذا برای جبران این کاستی، به زودی عملیات اجرایی بزرگترین پارک شهر را در این منطقه آغاز می‌کنیم.

    وی بیان کرد: در این پارک مانند بند دره، شاهد هم‌افزایی دستگاه‌ها در اجرای هرچه سریع‌تر پروژه خواهیم بود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *