×
×

استاندار مرکزی:
هدفگذاری واجرای پنج طرح عمرانی اراک

  • کد نوشته: 7607
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۶
  • ۰
  • سید «علی آقازاده»استاندار مرکزی گفت:با تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای 5 طرح عمران شهری از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اعتباری بالغ بر 3هزار میلیارد ريال با هدفگذاری در کلانشهر اراک صورت گرفته است.
    هدفگذاری واجرای پنج طرح عمرانی اراک
  • تبلیغ هدفمند

     سید «علی آقازاده»استاندار مرکزی گفت:با تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای ۵ طرح عمران شهری از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اعتباری بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال با هدفگذاری در کلانشهر اراک صورت گرفته است.

    سید «علی آقازاده» عصر روز شنبه همانند سایر استانهای کشور در نشست با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از وضعیت طرح‌های عمرانی شهر اراک، گفت: با اختصاص اعتبارات صورت گرفته عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیر گذر فرودگاه، بلوار شهید آنجفی تا آرامستان و تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی(ره) در کلانشهر اراک انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: نیاز است طراحی طرح تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین(ع) اراک نیز برای اجرا توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) شود.

    استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها تحول بزرگی در عبور و مرور و کاهش ترافیک در سطح کلانشهر اراک را به همراه دارد.

    آقازاده گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها پس از  نهایی شدن قرارداد با شهرداری اراک و طراحی این برنامه‌ها با اولویت ظرف سه تا چهار ماه آینده در این کلانشهر کلید می‌خورد.

    وی یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) اراک باید به‌صورت زیر گذر انجام شود تا مانع از دیدن شهر توسط مسافران و افراد عبوری از این کلانشهر نشود.

    استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری مرکزی از آمادگی کامل برای جمع‌آوری پل خیبر اراک برای تبدیل شدن مرکز شهر به پیاده راه برخوردار است.

    هدفگذاری واجرای پنج طرح عمرانی اراک
    هدفگذاری واجرای پنج طرح عمرانی اراک

    آقازاده با یادآوری طرح‌های اجرا شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در اراک افزود: طرح‌های اجرایی در شهرستان از استانداردها و کیفیت مناسب برخوردار است و استمرار فعالیت آن در استان از خواسته‌های مدیریت ارشد استان است.

    فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۵۵۰ کارشناس در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) فعال است و این قرارگاه برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور با ۷۲ دانشگاه در ارتباط است.

    سردار «محسن کریمی» افزود: یک‌هزار و ۱۲۰ جهیزیه از سوی سپاه روح الله استان مرکزی به زوج‌های جوان استان اهدا شده که ۴۰۰ سری از این جهیزیه‌ها به همت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اهدا شده‌است.

    وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در طرح‌های محرومیت‌زدایی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) علاوه بر طرح‌های شهری در ۲ تا سه نقطه استان به اجرای طرح‌های راهداری اشتغال دارد.

    «مهدی زندیه وکیلی» افزود: اجرای طرح بزرگراه اراک- خرم آباد و قطعه دلیجان قطار سریع السیر تهران- اصفهان از جمله‌هایی است که با همراهی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در استان مرکزی در حال اجرا است.

    وی ادامه داد: پنج طرح تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیر گذر فرودگاه، بلوار شهید آنجفی تا آرامستان و تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی(ره) از جمله طرح‌هایی است که به اولویت توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در اراک آغاز می‌شود.

    شهردار اراک نیز در این شست گفت: قرارداد اجرایی طرح‌های عمران شهری با همرامی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در این شهر آماده امضا شده و سی و یکم شهریورماه جاری  همزمان با آغاز هفته دفاع دفاع مقدس در صحن علنی شورای اسلامی این شهر تصویب نهایی می‌شود.

    «محمدکریم شفیعی» افزود: هفتم مهرماه جاری نیز همزمان با روز فرمانداران جنگ بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک آغاز می‌شود.

    کلانشهر اراک با ۶۴۰ هزار نفر جمعیت، مرکز استان مرکزی است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *