×
×

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرکرد
بهره‌مندی۴۴هنرمندصنایع‌دستی ازتسهیلات مشاغل خانگی

  • کد نوشته: 7620
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۶
  • ۰
  • حمیرا راهنورد رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرکرد با اشاره به حمایت از هنرمندان این بخش گفت: ۴۴هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.
    بهره‌مندی۴۴هنرمندصنایع‌دستی ازتسهیلات مشاغل خانگی
  • تبلیغ هدفمند

    حمیرا راهنورد رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرکرد با اشاره به حمایت از هنرمندان این بخش گفت: ۴۴هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

    راهنورد روز یکشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: این هنرمندان و فعالان هنرهای سنتی در شهرستان شهرکرد پنج میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند.

    وی افزود: یکی از هنرمندان دارای کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در روستای ارجنک شهرستان شهرکرد برای دریافت یک میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صندوق کارافرینی امید معرفی شد.

    راهنورد تصریح کرد: همچنین یک کارگاه صنایع‌دستی فیروزه‌کوبی روی مس در روستای نوآباد هفشجان در شهرستان شهرکرد به‌منظور دریافت هشت میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

    بهره‌مندی۴۴هنرمند صنایع‌دستی از تسهیلات مشاغل خانگی
    بهره‌مندی۴۴هنرمندصنایع‌دستی ازتسهیلات مشاغل خانگی

    چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

    هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

    بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن ها از مهم‌ترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *