×
×

مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان
توراطلاعاتی موجب دستگیری۷قاچاقچی اشیاء عتیقه شد

  • کد نوشته: 7791
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۰
  • ۰
  • با آگاه سازی مردم از اهمیت موضوع حفظ اشیاء تاریخی در جهت زنده نگه داشتن گذشتگان و سهیم نمودن افرادی که موفق به کشف اشیا عتیقه می شوند می شود سدی محکم در مقابل فریب خوردن افراد بومی توسط شیادان و دزدان بین المللی اشیا عتیقه که اقدام به تاراج نمودن تاریخ این مرز و بوم می کنند شد.
    توراطلاعاتی موجب دستگیری۷قاچاقچی اشیاء عتیقه شد
  • تبلیغ هدفمند

    احمدتجری مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این ارتباط گفت:با اطلاع از اخبار بدست آمده مبنی بر فعالیت یک گروه قاچاقچی اشیاء قدیمی که اقدام به حفاری غیر مجاز در منطقه جنگلی میرزا شموشک گران که توسط حامیان حوزه میراث فرهنگی اقدام به پهن نمودن تور اطلاعاتی با همکاری و تعامل با نیروی انتظامی ویگان حفاظت میراث فرهنگی مرکز استان نموده که این عملیات موفق به شناسایی و دستگیری ۷ حفار غیر مجاز شدیم.

    وی با تا کید بر اینکه عملیات موفق آمیز فوق با تعامل و همکاری ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و کلانتری حوزه روشن آب ، یگان حفاظت منابع طبیعی و نماینده معاونت پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان پس از کسب نیابت قضایی با انجام عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری این ۷نفر در حین انجام حفاری صورت گرفت که مانع از به تاراج رفتن و تخریب اماکن تاریخی گشت.

    توراطلاعاتی موجب دستگیری۷قاچاقچی اشیاء عتیقه شد
    توراطلاعاتی موجب دستگیری۷قاچاقچی اشیاء عتیقه شد

    تجری افزود : در طی این عملیات موفق به کشف و ضبط تجهیزات حفاری دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت شده که بهمراه افراد دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    با آگاه سازی مردم از اهمیت موضوع حفظ اشیاء تاریخی در جهت زنده نگه داشتن گذشتگان و سهیم نمودن افرادی که موفق به کشف اشیا عتیقه می شوند می شود سدی محکم در مقابل فریب خوردن افراد بومی توسط شیادان و دزدان بین المللی اشیا عتیقه که اقدام به تاراج نمودن تاریخ این مرز و بوم می کنند شد.

    چرا که در کشورهای اروپایی هر کس موفق به کشف و شناسایی آثار باستانی مخصوصا در ملک خود شود مالک آن شی شناخته می شود و دولت با به رسمیت شناختن وی اقدام به ثبت شی به نامش کرده و آن را از یابنده با قیمتی معادل قیمت دلالان اشیا عتیقه خریداری نموده و در اختیار موزه با ذکر نام وی بعنوان یابنده این شی درپلاک آن می کنند .

    که متاسفانه این امر در مملکت ما برعکس بوده و این خود عاملی است جهت رخنه ورود دزدان اشیا عتیقه جهت به تاراج بردن تاریخ مملکت که می بایست برای این کار به صورت جدی ورود پیدا کرد و با ارائه راهکارهای علمی و سهیم نمودن مردم جامعه نه صرفا در افتخار آن بلکه در تمام جوانب شیرینی کشف آن را شریک نمود.

    بنابراین می شود با یک راهکار علمی و برنامه ریزی شده مانع از به تاراج رفتن این میراث کهن با جهل و یا نیاز افراد جامعه و تحویل آن توسط مردم به مراکز نگهداری و حفاظت از تاریخ کهن کشور و ممانعت از تاراج آن توسط خود مردم شد و اینجاست که مردم نیز در کنار یگانهای حفاظتی و وزارت میراث و فرهنگی و گردشگری خود را سهیم و شریک شی یافته شده خواهند دانست و به دنبال حفظ و نگهداری آن خواهند بود.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *