×
×

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان تاکید کرد
هدف بایدمدیریت کسبه فاقدپروانه کسب باشد

  • کد نوشته: 7833
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۰
  • ۰
  • برخی از کسب و کارها برای ایجاد واحد صنفی خود با کمترین سرمایه ورود پیدا می کنند که متاسفانه بنا به گزارشات رسیده هزینه های دریافت پروانه کسب برایشان سنگین است که در صورت اقدام برای دریافت پروانه کسب سرمایه ای برای تجهیز و راه اندازی واحد صنفی خود ندارند .
    هدف بایدمدیریت کسبه فاقدپروانه کسب باشد
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار – حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گلستان گفت :اولویت سازمان صمت گلستان ساماندهی کسب و کارهای فاقد پروانه کسب می باشد.

    وی در این جلسه گفت:برای اینکه بتوان مانع از تخلفات صنفی شد و در مقابل آن ایستاد می بایست حتما کسبه های نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند. و واحدی که پروانه کسب داشته باشد خود را مقید به رعایت قوانین دانسته و از حرکت به سمت وسوی تخلف صنفی اجتتناب می کند.

    طلوعیان افزود :لذا از اتحادیه های صنفی انتظار می رود که با جدیت نسبت به ساماندهی فاقدین پروانه کسب را پیگیری کنند تا شاهد هر گونه تخلف صنفی از سوی کسب و کارها نباشیم.

    هدف بایدمدیریت کسبه فاقدپروانه کسب باشد
    هدف بایدمدیریت کسبه فاقدپروانه کسب باشد

    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    برخی از کسب و کارها برای ایجاد واحد صنفی خود با کمترین سرمایه ورود پیدا می کنند که متاسفانه بنا به گزارشات رسیده هزینه های دریافت پروانه کسب برایشان سنگین است که در صورت اقدام برای دریافت پروانه کسب سرمایه ای برای تجهیز و راه اندازی واحد صنفی خود ندارند .

    لذا شهروندان همانطور که خواسته شان مقابله با هر نوع تخلف صنفی و در جهت رعایت قوانین می باشد درک آنها نسبت به سرمایه در اختیارشان است که اگر این سرمایه را هزینه دریافت پروانه کسب کنند قطع به یقین فقط یک برگ کاغذ که ثمره اش حتی دو برگ سبزی خوردن نمی باشد نصیبشان خواهد شد .

    بنابراین امیدورایم که ریاست محترم سازمان صمت گلستان با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی و تسهیل آن برای افراد ضعیف جامعه که خود مشتاق دریافت پروانه کسب می باشند با به صفر رساندن هزینه های صدور آن راهی در جهت ایجاد اشتغال سالم مهیا نمایند و برای دریافت هزینه پروانه کسب این افراد راه کار و برنامه ریزی جدا از دریافت آن در ابتدای کار از این نوع کسبه نمایند.

    چرا که گاها در این مدت نیز برای بسیاری از کسبه با توجه به شرایط بد اقتصادی کسب و کارشان موفق نبوده و قادر به پرداخت هزینه صدور و تمدید پروانه کسب خود نیستند و باید برای این نوع افراد با انجام بررسی و کارشناسی های لازم امور را برایشان تسهیل نمود تا اینکه چوب لای چرخ شان قرار داده که مجبور به ادامه انجام فعالیت بدون اخذ مجوز و پروانه کسب شوند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *