استاندار گیلان گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت تاکنون ،۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.
×
×

استاندار گیلان :
ابلاغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند گیلان

  • کد نوشته: 7837
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۰
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت تاکنون ،۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.
    ابلاغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند گیلان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گیلان گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت تاکنون ،۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.

     ارسلان زارع در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد ،به حمایت های صورت گرفته در راستای تخصیص ۱۰۶ میلیارد تومان به موضوع پسماند و نیروگاه زباله سوز طی سال گذشته و همچنین پیشبرد پروژه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: رقم ابلاغی سال جاری نیز نسبت به سال گذشته افزایشی بوده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.

    وی، موضوع احیاء تالاب انزلی را  برای مردم استان و کشور حیاتی دانست و اظهار داشت: سهم اعتبار اختصاصی، پاسخگوی اجرای طرح های پیش بینی شده مصوب کارگروه کشوری و استانی این تالاب بین المللی نیست و نیازمند تقویت منابع هستیم.

    زارع، با اشاره به  اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار راهبردی جهش تولید  بیان کرد: با مشخص شدن ۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی، از معدود استان هایی هستیم که با تعیین تعداد طرح‌ها، میزان اشتغال و سهم تسهیلات بانکی کوشیده ایم نقش موثری در اجرای برنامه‌ها و سیاست های تحقق شعار سال داشته باشیم.

    ابلاغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند گیلان
    ابلاغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های پسماند گیلان

    وی به پیشرفت قابل توجه طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و بر ضرورت استمرار تلاش های مجدانه تاکید کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار امسال معادل ۴۵ و دو دهم درصد بوده که این شاخص، چهار و دو دهم درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

    نماینده عالی دولت در گیلان بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی  را نتیجه اقدامات مطلوب دولت در استان دانست، و بیان کرد: این امر موجب  افزایش امید در جمعیت جویای شغل می شود.

    استاندار گیلان،  با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری جوانان اصلی ترین دغدغه ماست و برای تحقق آن اهتمام داریم ، به رشد تولید محصولات زراعی در سال گذشته (۱۳۹۸)  نسبت به سال ماقبل (۱۳۹۷) و رسیدن به ۱.۸ میلیون تن اشاره و خاطرنشان کرد: محصولات باغی نیز با رشد هشت و سه دهم درصدی به ۶۴۳ هزار تن و تولید محصولات دام و طیور نیز به ترتیب هفت و نیم و شش درصد رشد را نشان می دهند که این میزان در سه ماهه نخست امسال نیز تداوم داشته است.

    زارع، ظرفیت کشاورزی استان را گوناگون و قابل توجه دانست و گفت: در صنعت نوغانداری نیز با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت، میزان تولید پیله تر، رکورد ۱۲ سال گذشته را شکست و تکثیر شش برابری نهال توت انجام شد.

    وی ، با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز علیرغم تشدید تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری شاهد افزایش تولید در گیلان هستیم، افزود: در تولید روغن نباتی ۳۰ درصد، سیمان ۲۷ درصد و دارو ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته و در محصولات فولادی طی سه ماهه نخست امسال، ۲۵ درصد رشد داشته ایم.

    زارع، به درک بالای مردم، فعالان اقتصادی و کارآفرینان از شرایط کشور و استان اشاره  و  بیان کرد: از سال گذشته برای ۱۶۰ واحد، پروانه بهره برداری جدید با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان صادر شده که رشد دو برابری نسبت به سال ماقبل را نشان می دهد.

    وی به تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بهره گرفتن از بازار قابل توجه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و هدایت به سمت تولید کالاهای صادرات محور اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال بنادر انزلی، کاسپین و آستارا بدون وقفه فعال بوده و بالغ بر ۳۶۷ هزار تن صادرات کالا به ارزش ۲۱۴ میلیون دلار صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۸ درصد به لحاظ وزنی و ۳۹ درصد ارزش دلاری هستیم.

    زارع، هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی طی امسال علاوه بر ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای واحدهای تولیدی و تجار گیلانی را دست یافتنی عنوان کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *