×
×

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران
پرونده ۲۲ دامدار متخلف مراتعداری غرب مازندران روی میز دادگاه

  • کد نوشته: 7841
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۰
  • ۰
  • رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران نسبت به چرای غیرمجاز دام در مراتع هشدار داد و گفت که امسال پرونده ۲۲ دامدار متخلف در این زمینه به مراجع قضایی ارسال شده است.
    پرونده ۲۲ دامدار متخلف مراتعداری غرب مازندران روی میز دادگاه
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران نسبت به چرای غیرمجاز دام در مراتع هشدار داد و گفت که امسال پرونده ۲۲ دامدار متخلف در این زمینه به مراجع قضایی ارسال شده است.

    کیوان وریج کاظمی از چرای حدود ۲۰ درصد دام مازاد در مراتع این منطقه خبر داد و افزود : در حالی که ظرفیت مراتع این منطقه چرای ۳۰۳ هزار و ۴۷۹ واحد دامی است ولی امسال ۳۷۰ هزار دام در آنها چرا کردند.

    پرونده ۲۲ دامدار متخلف مراتعداری غرب مازندران روی میز دادگاه
    پرونده ۲۲ دامدار متخلف مراتعداری غرب مازندران روی میز دادگاه

    وی با بیان اینکه این تخلفات از سوی تعدادی از دامداران مجاز و غیر مجاز در سطح منطقه صورت گرفته، گفت  : در راستای برخورد با صاحبان دام های غیر مجاز در مراتع ، تاکنون برای چرای پنج هزار و ۱۹۳ راس دام غیر مجاز ۲۲ فقره پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد.

    وریج کاظمی گفت : بیشترین پرونده تخلف مربوط به چرای دام غیر مجاز در حوزه  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و رویان است.

    رئیس اداره مرتع ادره کل منابع طبیعی وآبخیزداری غرب مازندران با اشاره به تدوین طرح مرتع داری در این منطقه گفت : طرح مرتعداری برای تمامی ۱۸۶ هزار و ۵۱۸ هکتار از مراتع غرب استان در قالب ۲۱۸ طرح تدوین شده است.

    وی افزود: هم اکنون طرح مرتعداری در سطح ۱۳۱ هزار و ۵۱۸ هکتار در قالب ۱۲۶ طرح اجرایی شد که این مراتع به ۲ هزار و ۴۸۰ خانوار دامدار واگذار شده است.

    به گفته وی،  ۵۵ هزار هکتار از مرتع این منطقه در قالب ۹۲ طرح واگذار نشده که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال قرار است  ۱۵ هزار هکتار آن واگذار شود.

    این مسئول گفت : طرح مرتعداری با هدف اصلاح، احیا و تقویت مراتع و افزایش درآمد بهره برداران با رویکرد اقتصادی و بهره مندی از استعدادهای مراتع همچون توسعه گیاهان دارویی در جهت کاهش وابستگی به علوفه مراتع اجرا می شود که متاسفانه برخی از دامداران بیش از ظرفیت تعیین شده دام هایشان را به این مراتع انتقال می دهند.

    وریج کاظمی افزود : منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مراتع به صورت قرارداد ۳۰ ساله به دامداران واگذار می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *