مدیر شعب بانک مسکن دراستان بوشهرگفت: هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر به ۲۹هزار و ۶۷۵ متقاضی بوشهری پرداخت شد.
×
×

پرداخت ۷۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در بوشهر

  • کد نوشته: 8010
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۲
  • ۰
  • مدیر شعب بانک مسکن دراستان بوشهرگفت: هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر به ۲۹هزار و ۶۷۵ متقاضی بوشهری پرداخت شد.
    پرداخت ۷۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در بوشهر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر شعب بانک مسکن دراستان بوشهرگفت: هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر به ۲۹هزار و ۶۷۵ متقاضی بوشهری پرداخت شد.

    عقیل زینلی افزود: از مجموع ۳۲ هزار و پنج واحد مسکن مهر در این استان، ۲۹ هزار و ۷۶۵ واحد روند احداث آنها به اتمام رسیده و تسهیلات آن ها نیز تقسیط شده است.

    پرداخت ۷۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در بوشهر
    پرداخت ۷۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در بوشهر

    وی بیان کرد: سایر واحدها نیز پیشرفت فیزیکی کمتر از ۸۰  درصد داشته که به محض رسیدن به پیشرفت فیزیکی لازم و قابلیت بهره برداری، به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده خواهد شد. 

    زینلی گفت: آن دسته از متقاضیان مسکن مهر که با وجود آماده شدن واحدشان، تاکنون برای تقسیط تسهیلات بانکی اقدام نکرده اند  در صورت مراجعه نکردن برای تقسیط، سود تسهیلات دریافتی آن‌ها غیر یارانه‌ای محاسبه خواهد شد. 

    زینلی افزود: فرصت انجام این کار تا پایان سال ۹۸ در نظر گرفته شده بود که با توجه به شیوع کرونا مهلت تقسیط تمدید شد و وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرد که کسانی که تا پایان سال ۹۹ برای تقسیط تسهیلات مسکن مهر خود مراجعه نکنند، یارانه تسهیلات آن ها برداشته خواهد شد. 

    مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر ادامه داد: در پنج ماه امسال یکهزار و چهار میلیارد ریال تسهیلات مسکن به یکهزار و ۶۴۵ نفر در این استان پرداخت شد.

    زینلی بیان کرد: از این تسهیلات کمترین پرداختی به متقاضیان ۲۰ و بیشترین آن نیز ۱۲ میلیارد ریال گزارش شده است.

    وی بیان کرد: طی  سال ۹۸  نیز چهار هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال تسهیلات مسکن در استان بوشهر پرداخت شد که این میزان ۲.۵ برابر منابع جذب شده این بانک در سال گذشته بود. 

    زینلی گفت: جهت کمک و مساعدت به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم و به منظور افزایش توان خرید مسکن آنان سقف سن واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته است. 

    زینلی افزود: سقف تسهیلات موضوعه در سایر شهرهای استان در حالت انفرادی و زوجین به ترتیب ۴۰ و ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

    وی یادآور شد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن و در راستای اجرای تکالیف تعیین شده برای این بانک از طرف دولت طی سال ۹۸ و چهار ماهه اول سال ۹۹  اقدام به پرداخت ۷۸.۴ میلیارد تومان انواع تسهیلات بدون سپرده با نرخ سودهای ترجیحی به اقشار کم درآمد استان با عنوان عقود مختلف کرده است. 

    زینلی ادامه داد: از این میزان تسهیلات خرید و احداث کارکنان ارتش، تسهیلات بافت فرسوده و نامناسب شهری، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ترتیب با ۲۵.۳، ۱۶ و ۱۵ میلیارد تومان بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص دادند.

    وی اضافه کرد: تا مرداد ماه امسال، ۲۶۳ نفر در این استان نسبت به افتتاح حساب مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند. 

    وی همچنین افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را گامی برای شتاب بخشیدن به روند احیای این بافت دانست و افزود: افزایش این تسهیلات می‌تواند از دغدغه متقاضیان ساخت و ساز در این بافت بکاهد. 

    زینلی گفت: بر این اساس، به متقاضیان عادی و شخصی ساز در بافت فرسوده مرکز استان تا سقف ۸۰ میلیون تومان، به سازندگان حرفه‌ای تا سقف ۱۷۰ میلیون و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده کنند تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد تسهیلات ساخت پرداخت خواهد شد. 

    زینلی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز در سال ۹۸ و چهار ماهه امسال در مجموع ۱۸۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان گزارش شده است.

    وی اضافه کرد: در بافت فرسوده شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز رقم تسهیلات یاد شده برای شخصی سازها ۶۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه‌ای ۱۴۰ میلیون تومان و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین استفاده می‌کنند نیز تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود. 

    زینلی افزود: سود این تسهیلات نیز از محل حساب مسکن صندوق یکم ۶ درصد، از محل عاملیت ۹ درصد و از محل اوراق حق تقدم ۱۶ درصد محاسبه خواهد شد. 

    وی با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم گفت: با مجوز بانک مرکزی مبلغ تسهیلات از محل این اوراق در شهر بوشهر به شکل انفرادی از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان و زوجین از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و سقف وام تعمیرات مسکن نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان رسید. 

    زینلی افزود: در سایر شهرها نیز این تسهیلات به شکل انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوجین ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله خواهد بود. 

    زینلی  بیان کرد: بانک مسکن برای خروج مسکن از رکود به متقاضیانی که تسهیلات خرید دریافت کرده‌اند چنانچه ۲ سال از دریافت تسهیلات قبلی آن ها گذشته باشد برای خرید ملک جدید و تبدیل به احسن عنوان ملک قدیم  به طور مجدد تسهیلات پرداخت خواهد کرد. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *