رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: آتش سوزی عمدی بار دیگر در ۲ نقطه از مراتع تالاب میانگران شعله‌ور شده‌است.
×
×

آتش‌سوزی عمدی بار دیگردر تالاب میانگران ایذه

  • کد نوشته: 8018
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۲
  • ۰
  • رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: آتش سوزی عمدی بار دیگر در ۲ نقطه از مراتع تالاب میانگران شعله‌ور شده‌است.
    آتش‌سوزی عمدی بار دیگردر تالاب میانگران ایذه
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: آتش سوزی عمدی بار دیگر در ۲ نقطه از مراتع تالاب میانگران شعله‌ور شده‌است.

    ابراهیم اسماعیل‌وندی اظهار داشت: پس از مهار آتش‌سوزی تالاب میانگران در ساعات اولیه جمعه شب، ساعتی بعد بار دیگر آتش در ۲ منطقه از این تالاب شعله کشید.

    وی افزود: چند اکیپ از نیروهای آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش در ۲ جبهه مختلف از تالاب میانگران ایذه هستند تا این آتش‌سوزی مهار شود.

    رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه ادامه داد: این آتش‌سوزی ها عمدی بوده که بخاطر دست درازی به اراضی تالاب صورت می‌گیرد و باید با مسببان آن برخورد جدی شود.

    وی تصریح کرد: علاوه بر خسارت به محیط زیست ناشی از آتش سوزی ، در صورت وارد آمدن خسارت به خودروهای آتش‌نشانی که برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام ‌می‌شوند باید از بیت‌المال برای تعمیر آن هزینه کرد لذا افرادی که اقدام به آتش زدن تالاب می کنند متوجه باشند که این حق مردم بر گردن آنهاست.

    تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید در شمال غربی استان خوزستان قرار دارد.

    این تالاب با مساحتی متغیر در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار  در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است.

    از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری را نام برد

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *