رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.
×
×

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان
شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان

  • کد نوشته: 8096
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۳
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.
    شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.

    محمدرضا صفی خانی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  سال گذشته طرح پتانسیل یابی مواد معدنی استان های زاگرس نشین را در دستور کار قرار داد و لرستان نیز به عنوان یک منطقه مستعد در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: این اقدام در ۴۰ سال گذشته انجام نشده بود که در راستای آن تیم کارشناسی و مشاوران ایمیدرو مراحل مقدماتی و مطالعاتی طرح را در استان اجرا کردند و اکنون مرحله نمونه برداری در حال انجام است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: پس از پایان نمونه برداری تا اواخر مهرماه، گزارش نهایی از نوع مواد معدنی و جزییات آنها ارائه می شود و طرح وارد مرحله اجرایی و واگذاری به افراد واجد صلاحیت خواهد داشت.

    صفی خانی با بیان اینکه ۲ طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو در استان فعال است ادامه داد: این نقاط از نظر اقتصادی مطلوب هستند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف می شود.

    وی تاکید کرد: با بهره برداری از این محدوده ها و استقرار صنایع معدنی در لرستان تحول قابل توجهی در اقتصاد این حوزه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *